Właściwe wdrożenie środków bezpieczeństwa morskiego IMO ma zasadnicze znaczenie dla handlu – zaznacza IMO.
Tunezja jest ostatnim krajem, który skorzystał ze szkolenia w zakresie kodeksu ISPS dla personelu portowego odpowiedzialnego za ochronę.
Krajowe warsztaty w Sfax w Tunezji (30 listopada – 4 grudnia) zgromadziły 26 pracowników portu i przedstawicieli wszystkich podmiotów zaangażowanych w bezpieczeństwo morskie i portowe.
Celem warsztatu było dostarczenie wiedzy wymaganej od personelu obiektu portowego, który ma wyznaczone zadania w zakresie ochrony.
Obowiązki te są powiązane z planem ochrony obiektu portowego (PFSP) w celu spełnienia wymagań przepisów dotyczących ochrony na morzu zawartych w rozdziale XI-2 Konwencji SOLAS, Międzynarodowego Kodeksu Statków i Obiektów Portowych (ISPS), Międzynarodowego Morskiego Transportu Niebezpiecznego (IMDG) Kodeks, kodeks postępowania IMO / ILO w zakresie ochrony w portach , wytyczne IMO dotyczące szkolenia i zaznajomienia personelu obiektu portowego ( MSC.1 / Circ.1341 w zakresie ochrony ) oraz najlepsze praktyki w branży ochrony.
Warsztaty obejmowały ćwiczenia praktyczne i odgrywanie ról. Został on zorganizowany przez IMO oraz Ministerstwo Transportu i Logistyki Tunezji pod auspicjami Globalnego IMO Bezpieczeństwa Morskiego Programu .
Źródło: IMO