safety.stoczniowy.pl

twoje źródło informacji

Zwiększanie zrównoważonego charakteru i rentowności przemysłu morskiego za pomocą algorytmów sztucznej inteligencji

Oceany odgrywają kluczową rolę w światowej gospodarce i naszej różnorodności biologicznej. 

Światowa gospodarka morska jest warta 1,5 biliona dolarów, a prognozy przewidują, że podwoi się w ciągu następnej dekady. Statki transportują ponad 90% światowych towarów, miliardy ludzi są uzależnione od produktów z naszych mórz, a większość światowej komunikacji opiera się na kablach podmorskich.

Nasze oceany mają kluczowe znaczenie dla życia na naszej planecie, dostarczając 75% tlenu, którym oddychamy.

Nasze oceany są zagrożone – a sztuczna inteligencja może pomóc je uratować.

Morza i życie morskie stanowią delikatny ekosystem, który musi stawić czoła licznym wyzwaniom związanym z klimatem i zanieczyszczeniem. Jak zatem rozwijać zrównoważoną gospodarkę oceaniczną, zmniejszając wpływ na środowisko – jednocześnie wykorzystując możliwości handlowe?

Rozwiązanie: wykorzystując dane za pomocą algorytmów sztucznej inteligencji (AI). Potencjał jest ogromny: w ciągu ostatnich 5 lat opracowano narzędzia cyfrowe do gromadzenia, analizowania i interpretowania danych. Nasza branża staje się cyfrowa.

Można śmiało powiedzieć, że wykorzystanie technologii sztucznej inteligencji w przemyśle morskim jest zjawiskiem nowym, które pojawiło się dopiero w ciągu ostatnich 2-5 lat. 

Ale teraz sytuacja się zmienia – i to szybko. Sinay, francuski start-up technologiczny składający się z młodego i dynamicznego międzynarodowego zespołu, stoi na czele tego znaczącego przełomu, opracowując moduły oparte na danych, aby rozwiązać rzeczywiste problemy w sektorze morskim.   

Algorytmy to instrukcje, które mówią nam, co należy zrobić – i jak to zrobić. Potrafią interpretować dane historyczne i stosować je do określania wzorców.

Yanis Souami, dyrektor generalny i założyciel Sinay, stoi na czele tej misji: chronić nasze ssaki morskie, dbać o bioróżnorodność planety – i pomagać firmom działającym w branży w osiągnięciu zrównoważonego rozwoju. Yanis wierzy, że wszystko to można osiągnąć za pomocą Big Data w połączeniu z innowacyjnymi nowymi narzędziami cyfrowymi Sinay. Yanis powiedział,

„W ciągu ostatnich 2-3 lat Sinay stworzył największą morską bazę danych na świecie, korzystając z naszej eksperckiej wiedzy o morzu i technologii. Znamy siłę prądów lub temperaturę wody, ruch statków i przekraczanie innych, bardziej poufnych baz danych, zebranych przez sieć 35 000 boi.

„Wykorzystując algorytmy sztucznej inteligencji oparte na zaawansowanym uczeniu maszynowym, możemy dostarczać portom i firmom żeglugowym w czasie rzeczywistym i inne dane predykcyjne. Oznacza to, że mogą dokonywać świadomych wyborów, poprawiać swoją efektywność biznesową (na przykład definiować odpowiednią prędkość i znaleźć najlepszą trasę dla statków), a także chronić nasze życie morskie i oceany ”.

Jakie jest rozwiązanie morskie Sinay?

Rozwiązanie Sinay Hub, zapewniające kompleksowe narzędzia operacyjne oparte na morzu , jest wynikiem około 10 000 dni spędzonych na morzu przez członków zespołu w połączeniu z pracą 20 wysoko wykwalifikowanych inżynierów firmy. 

Gromadzenie odpowiednich, wiarygodnych i wysokiej jakości danych jest priorytetem numer jeden Sinay.

Korzystając z infrastruktury opartej na chmurze, Sinay stosuje algorytmy Big Data i AI do tworzenia narzędzi programowych, które są zebrane w jednym miejscu w celu wykorzystania danych i dostarczenia przydatnych informacji i wskaźników.

Istnieją trzy różne typy danych.

  • Dane open source. 

Sinay ma dogłębną i specjalistyczną wiedzę na temat światowego ekosystemu, dzięki czemu może poprawnie interpretować dane open source z Internetu.

  • Źródła komercyjne. 

Sinay kupuje dane AIS, dane w czasie rzeczywistym, na przykład w celu określenia pozycji statków żeglugowych.

  • Dane klienta.

Przemysł morski gromadzi duże ilości danych z IOT lub czujników lub boi, np. W celu rejestrowania fal, prądu i prędkości statku. Sinay może przechowywać dane w prywatnej i zabezpieczonej przestrzeni dedykowanej klientowi. Sinay może dokonać korelacji krzyżowej z dwoma innymi źródłami, aby udoskonalić sztuczną inteligencję i stworzyć dostosowany wskaźnik dla tego klienta.

Nie chodzi jednak tylko o technologię – to także ludzie, z których każdy jest ekspertem w swojej dziedzinie.

System jest całkowicie elastyczny i można uzyskać do niego dostęp na różne sposoby: –

  • Użytkownik: za pośrednictwem przeglądarki interfejsu (aplikacja na komputer lub telefon) za pośrednictwem koncentratora Sinay.
  • API: istnieją dwie opcje: Firmy mogą łączyć się przez API lub łączyć się przez API i integrować się z własnym systemem informatycznym.
  • Klienci: mogą być używane jako samodzielny produkt lub zintegrowane z własną infrastrukturą IT.

Firma współpracuje z jednym z najważniejszych portów handlowych Francji, położonym na wybrzeżu Morza Śródziemnego. 

Port podjął się dużego projektu budowlanego w celu rozszerzenia możliwości cumowania, aby pomieścić duże statki oceaniczne z nowych rynków, takich jak Azja i Ameryka Południowa. Kierownictwo potrzebowało skutecznych i niezawodnych systemów w czasie rzeczywistym, aby ocenić wpływ robót na środowisko, w tym jakość powietrza, wody i oddziaływania akustycznego.

Aby sprostać tym wymaganiom, Sinay stworzył trzy specyficzne dashboardy – po jednym dla każdego obszaru. Monitorują one parametry środowiskowe w czasie rzeczywistym, podłączając czujniki i stacje bezpośrednio do platformy Sinay i przesyłając na żywo dane.

System umożliwia portowi natychmiastowy i szybki przegląd połączeń czujników i powiązanych wskaźników z prostym kodem kolorystycznym. System ostrzegania automatycznie wysyła powiadomienia przez telefon lub e-mail, gdy próg zostanie osiągnięty. Raporty tygodniowe są przechowywane rutynowo lub w razie potrzeby mogą tworzyć raporty ręczne. 

Wynik? Skutki środowiskowe są skutecznie monitorowane, a wyniki przekazywane są zainteresowanym stronom i miejscowej ludności.

Menedżerowie żeglugi i porty mogą dokładnie oszacować czas przybycia statków.

Korzystając z modułu szacowanego czasu przybycia (ETA) firmy Sinay, wykorzystując dane historyczne ze sprzętu AIS, menedżerowie portów i żeglugi mogą przewidywać trasy statków i obliczać dokładne czasy przybycia. Pomaga to uniknąć zatorów, zmniejszyć zużycie paliwa i poziomy CO2 – poprawiając zrównoważony rozwój przy minimalizacji kosztów.

ETA jest samodzielnym narzędziem lub może być używane z innymi modułami Sinay.

Zrównoważony rozwój zapewnia firmom kluczową przewagę konkurencyjną.

W ciągu najbliższych 12–18 miesięcy będziemy świadkami znaczących przełomów w wykorzystaniu algorytmów AI w przemyśle morskim; zwłaszcza w portach i żegludze, ale także odnawialne źródła energii, rybołówstwo, morskie obszary chronione i instalatorzy kabli podwodnych. Sinay tworzy obecnie mapę dna Morza Śródziemnego, planując ekspansję na inne wody.

Możliwości wykorzystania tych danych są znaczące, pomagając firmom zarządzać ryzykiem za pomocą danych w czasie rzeczywistym i dokonywać świadomych wyborów, takich jak proaktywne zapobieganie zanieczyszczeniom i przestrzeganie przepisów dotyczących ochrony środowiska.  

Teraz jest idealny czas, aby wcześnie wdrożyć tę ekscytującą i innowacyjną technologię, wykorzystując ważne dane z korzyścią dla swojej firmy.

źródło: gcaptain

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

POZOSTAŁE ARTYKUŁY

Admin

Z sercem na pokładzie

W czwartek (9.06) załoga samolotu transportowo – desantowego M28B z 43. Bazy Lotnictwa Morskiego wykonała