
Chiński koncern Yangzijiang Shipbuilding Group wygrał kontrakt na budowę dwóch dużych statków kontenerowych o pojemności 24 000 TEU, największych na świecie statków kontenerowych i największych kontenerowców, które zostaną zbudowane przez stocznię.
Statki budowane dla anonimowego właściciela będą miały zoptymalizowane konstrukcje kadłuba, wysokowydajne śruby i energooszczędną technologię. Będą spełniać wymagania EEDI Phase III.
Statki będą wyposażone w systemy hybrydowe i będą zasilane tradycyjnymi paliwami.

Umowa jest ogłaszana w związku z dużą transakcją, o której informują chińskie media.
Mówiąc dokładniej, chiński Bank Komunikacji Finansowego Leasingu podobno zamówił cztery ULCV o pojemności 24000 TEU od China Shipbuilding Trading Co.
Dwie jednostki z serii zbuduje Hudong Zhonghua, a pozostałe dwie stocznia Jiangnan Shipyard.
Wstępna informacja głosi, że wszystkie sześć statków zostanie wyczarterowanych przez MSC.
China State Shipbuilding Corporation, Hudong-Zhonghua i Jiangnan Shipyard, mają już bogate doświadczenie w budowaniu złożonych kontenerowców, po rozpoczęciu dostawy największych na świecie kontenerowców napędzanych LNG do CMA CGM na początku tego roku – począwszy od 23000 TEU CMA CGM Jacques Saade we wrześniu.
Francuski główny przewoźnik kontenerowy CMA CGM odebrał cztery ultra duże statki kontenerowe o pojemności 23000 TEU z łącznie dziewięciu ULCV zamówionych w 2017 roku.
źródło: Offshore Energy