safety.stoczniowy.pl

twoje źródło informacji

Wspieranie Dżibuti w zapobieganiu zanieczyszczeniom ze statków

Dżibuti jest ostatnim krajem, który skorzystał z krajowych warsztatów szkoleniowych* (które odbyły się w dniach 2-5 sierpnia 2021 r.) na temat wdrażania i egzekwowania Międzynarodowej konwencji o zapobieganiu zanieczyszczaniu morza przez statki ( MARPOL ). 

Warsztaty szczególnie podkreśliły znaczenie Załącznika V do Konwencji MARPOL, który koncentruje się na zapobieganiu zanieczyszczaniu śmieciami ze statków oraz zakazuje usuwania tworzyw sztucznych i ogranicza usuwanie innych odpadów stałych wytwarzanych przez statki na morzu. 

Warsztaty, które odbyły się w mieście Dżibuti i były prowadzone w języku francuskim, również podkreśliły znaczenie ratyfikacji przepisów załącznika VI w celu zapobiegania zanieczyszczeniu powietrza przez statki. Pełna i skuteczna ratyfikacja i wdrożenie konwencji może przyczynić się do poprawy jakości powietrza w Zatoce Adeńskiej i Morzu Czerwonym oraz wokół nich.

Przedstawiciel IMO z Wydziału Środowiska Morskiego przedstawił prezentację na temat wdrażania Załącznika VI do Konwencji MARPOL oraz ostatnich zmian w IMO. Przedstawiciel Regionalnej Organizacji Ochrony Środowiska Morza czerwonego i Zatoki Adeńskiej ( PERSGA) poinformował uczestników o trwających wysiłkach na rzecz wyznaczenia Morza Czerwonego i Zatoki Adeńskiej jako obszaru specjalnego zgodnie z załącznikiem I i V do konwencji MARPOL.

Urzędnicy odpowiedzialni za zapobieganie i kontrolę zanieczyszczeń ze statków zostali przeszkoleni w zakresie zarządzania i eksploatacji urządzeń do odbioru odpadów wytwarzanych przez statki w portach Dżibuti, a także uzyskali informacje o portowych urządzeniach do odbioru odpadów na całym świecie w ramach Globalnego Zintegrowanego Systemu Informacji Żeglugowej (GISIS) . Oprócz zachęcania kontroli państwa portu do bardziej konsekwentnego wdrażania i egzekwowania konwencji MARPOL, warsztaty miały na celu poprawę ogólnej wiedzy uczestników na temat konwencji MARPOL i jej aktualnych wymagań, a także ostatnich wydarzeń.

Uczestnicy prowadzili aktywną dyskusję na temat czynników wpływających na pełne wdrożenie konwencji MARPOL, w tym niepełnej transpozycji konwencji i jej zmian do ustawodawstwa krajowego. W programie znalazły się również zalecenia dotyczące usunięcia istniejących barier oraz potrzeby aktywowania statusu „obszarów specjalnych” Morza Czerwonego i Zatoki Adeńskiej.

Warsztaty zostały zorganizowane przez PERSGA we współpracy z Ministerstwem Środowiska i Zrównoważonego Rozwoju Dżibuti, w ramach programu Zintegrowanej Współpracy Technicznej IMO(ITCP) .

źródło: IMO

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

POZOSTAŁE ARTYKUŁY

Admin

Dwie akcje ratownicze na Bałtyku

19 i 20 czerwca załogi śmigłowców ratowniczych Mi-14PŁ/R i W-3WARM Anakonda ewakuowały pasażerów wycieczkowca oraz

Admin

Z sercem na pokładzie

W czwartek (9.06) załoga samolotu transportowo – desantowego M28B z 43. Bazy Lotnictwa Morskiego wykonała