safety.stoczniowy.pl

twoje źródło informacji

Włochy i Francja wycofują się z przejęcia Chantiers de l’Atlantique przez Fincantieri

Planowana mega-fuzja między głównym włoskim przemysłem stoczniowym Fincantieri i jego francuskim odpowiednikiem Chantiers de l’Atlantique nie powiodła się.

foto: CHANTIERS DE L’ATLANTIQUE

Decyzja została podana do wiadomości publicznej we wspólnym oświadczeniu ministerstw gospodarek Francji i Włoch, w których powołują się na wpływ pandemii COVID-19 na sektor turystyczny i rejsowy oraz niezdecydowanie ze strony unijnego regulatora antymonopolowego.

Komisja Europejska wszczęła szczegółowe dochodzenie w sprawie przejęcia w październiku 2019 r., Wyrażając obawy, że transakcja może zmniejszyć konkurencję na światowym rynku statków wycieczkowych.

We wstępnej konkluzji komisja stwierdziła, że ​​jest mało prawdopodobne, aby terminowe i wiarygodne wejście innych stoczniowców przeciwdziałało ewentualnym negatywnym skutkom transakcji. 

W związku z tym umowa przejęcia własności podpisana przez rząd francuski, Fincantieri i Naval Group 2 lutego 2018 r. Wygaśnie 31 stycznia 2021 r.

Zgodnie z umową Fincantieri przejmie 50 procent udziałów w Chantiers de l’Atlantique, a dodatkowy 1 procent zostanie pożyczony od państwa francuskiego.

foto: Fincantieri

Termin przejęcia został pięciokrotnie przedłużony, ostatni przypadający na grudzień 2020 r.

We wspólnym oświadczeniu dodano, że decyzja o nieprzedłużaniu umowy pozwoli teraz obu firmom skupić się na strategii wyjścia z kryzysu i na nowych projektach.

Państwo francuskie pozostanie głównym udziałowcem Chantiers de l’Atlantique i będzie wspierać odbudowę firmy przez cały kryzys.

Oba kraje zobowiązały się do kontynuowania współpracy w sektorze morskim i stoczniowym zgodnie ze zobowiązaniami podjętymi podczas 34. szczytu francusko-włoskiego, który odbył się w Lyonie we Francji w 2017 r.

W szczególności Naviris, spółka joint venture między Fincantieri i Naval Group, osiągnęła pełną zdolność operacyjną w styczniu 2020 r., Kiedy dwaj stoczniowcy konsolidowali europejską obronę morską w odpowiedzi na rosnącą presję światowych konkurentów. 

źródło: Offshore Energy/autor Jasmina Ovcina

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

POZOSTAŁE ARTYKUŁY

Admin

Dwie akcje ratownicze na Bałtyku

19 i 20 czerwca załogi śmigłowców ratowniczych Mi-14PŁ/R i W-3WARM Anakonda ewakuowały pasażerów wycieczkowca oraz

Admin

Z sercem na pokładzie

W czwartek (9.06) załoga samolotu transportowo – desantowego M28B z 43. Bazy Lotnictwa Morskiego wykonała