safety.stoczniowy.pl

twoje źródło informacji

Władze Kanału Sueskiego oferują obniżenie rachunku Ever Given do 600 milionów dolarów

Władze Kanału Sueskiego (SCA) oferują obniżenie rachunku odszkodowawczego za wejście Ever Given na mieliznę na szlaku wodnym z 900 milionów do 600 milionów dolarów, według prezesa kanału Osama Rabie.

Rozmawiając z lokalnym kanałem telewizyjnym MBC Masr, Rabie powiedział, że oferta została już złożona właścicielom statku, japońskiemu Shoei Kisen Kaisha, który jeszcze nie odpowiedział.

Propozycja wynika z odrzucenia odwołania złożonego przez właścicieli Ever Given przeciwko aresztowaniu statku i jego ładunku.

 Kontenerowiec został aresztowany 13 kwietnia, po tym, jak SCA i armatorzy nie doszli do porozumienia w sprawie roszczenia odszkodowawczego, ponieważ ci ostatni uznali, że kwota jest zbyt wysoka i nie adekwatna do zaistniałej sytuacji.

„Odwołanie zostało odrzucone, a sąd w Ismalii utrzymał w mocy pierwotne zarządzenie, zgodnie z którym statek i jego ładunek mogą zostać zwolnione z aresztowania jedynie po zapłaceniu przez właścicieli pełnego roszczenia SCA w wysokości 916 mln USD, zamiast zwolnienia statku na podstawie zabezpieczenia dla złożono roszczenie ”, powiedział UK P&I 5 maja.

Właściciele Ever Given mają czas do 20 maja 2021 r. na odwołanie się.

„Interesy Ever Given będą nadal negocjować w dobrej wierze z SCA w celu osiągnięcia polubownego rozwiązania, które pozostaje priorytetem brytyjskiego klubu, wraz z umożliwieniem statkowi, jego ładunkowi i załodze kontynuowania planowanej podróży” – powiedział klub.

Statek jest zakotwiczony w regionie Wielkich Gorzkich Jezior od 29 marca 2021 r., Czekając na rozstrzygnięcie prawnej batalii o odszkodowanie.

Ever Given jest obsługiwany przez 25 indyjskich marynarzy. Marynarzom, których umowy wygasły, pozwolono na dokonywanie zmian załogi i wyokrętowanie się.

źródło: Offshore Energy/Jasmina Ovcina

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

POZOSTAŁE ARTYKUŁY

Admin

Dwie akcje ratownicze na Bałtyku

19 i 20 czerwca załogi śmigłowców ratowniczych Mi-14PŁ/R i W-3WARM Anakonda ewakuowały pasażerów wycieczkowca oraz

Admin

Z sercem na pokładzie

W czwartek (9.06) załoga samolotu transportowo – desantowego M28B z 43. Bazy Lotnictwa Morskiego wykonała