safety.stoczniowy.pl

twoje źródło informacji

Windship Technology przedstawia rozwiązanie Tesla of the Seas

Firma Windship Technology z siedzibą w Wielkiej Brytanii przedstawiła swój projekt statku o zerowej emisji i ogłosiła partnerstwo inwestycyjne z DNV GL, jedną z wiodących światowych agencji klasyfikacyjnych.

Projekt statku True Zero Emission

Konstrukcja statku obejmuje opatentowaną trójskrzydłową platformę, a także nowy wysokoprężny układ napędowy statku, który eliminuje CO 2 , NO X , SO X  i cząstki stałe. Projekt True Zero obejmował również duże panele słoneczne, wychwytywanie dwutlenku węgla, zoptymalizowane kształty kadłuba i specjalistyczne oprogramowanie do wyznaczania tras pogodowych. 

Firma twierdzi, że przyciągające wzrok zestawy trójskrzydłowe wytwarzają siłę napędową o kilka razy większą niż rozwiązania jednomasztowe o tej samej wysokości.

48-metrową platformę Windship Technology można schować na pokładzie, aby ułatwić nawigację w porcie i obsługę ładunków. Jak wyjaśniono, jego kompozytowa struktura wynika z technologii i projektu z branży turbin wiatrowych, a jej żywotność przekracza 25 lat.

„Całościowe podejście zaprezentowane w tym rozwiązaniu, w którym energia wiatrowa, energia słoneczna i redukcja szkodliwych emisji spalin do zera są połączone razem, oznacza, że ​​w końcu istnieje rozwiązanie projektowe, które Międzynarodowa Organizacja Morska może poprzeć, aby spełnić swoje wymagania „co najmniej” bezemisyjnej żeglugi ”- powiedział profesor Philip Wilson , były profesor dynamiki statków na Wydziale Nauki o Okrętach na Uniwersytecie w Southampton.

Projekt statku True Zero Emission

Ponadto firma Windship Technology nawiązała partnerską inwestycję ze stowarzyszeniem klasyfikacyjnym DNV GL, które będzie przeprowadzać weryfikację zarówno od zewnątrz, jak i od wewnątrz, aby w pełni ocenić projekt całego statku Windship Technology w celu sklasyfikowania redukcji emisji, bezpieczeństwa i operacyjności. .

Jak wyjaśniono, projekt ma zastosowanie zarówno do oceanicznych masowców, jak i tankowców.

„Będziemy ściśle współpracować z zespołem projektowym w całkowicie przejrzysty sposób, ponieważ teraz rozpoczynamy prace nad stworzeniem modelu symulacyjnego, który pomoże nam zweryfikować zdolność technologii do redukcji emisji gazów cieplarnianych” – powiedział Per Marius Berrefjord , starszy wiceprezes DNV GL, skomentował.

„Przygotowujemy się również na HAZID, który zweryfikuje bezpieczeństwo i sprawność statków z zainstalowaną technologią Windship. Po tych działaniach będą następować dalsze działania weryfikacyjne w miarę postępów projektu. Windship dostarcza informacje w sposób całkowicie przejrzysty, a DNV zapewni dokładny proces weryfikacji ”. 

Na tle zamówień na nowe statki, które spadły o ponad 50% w 2020 r., Oraz organów regulacyjnych, takich jak Międzynarodowa Organizacja Morska, żądających środowiskowej i zrównoważonej reformy w branży, Windship Technology powiedział, że jego projekt jest w zasadzie rozwiązaniem typu ` Tesla of the Seas ” dla żeglugi .

Firma dodała, że ​​jako przypadek inwestycyjny rozwiązanie to przemawia do właścicieli aktywów, którzy chcą zabezpieczyć swoje inwestycje przez cały okres eksploatacji statku.

Windship Technology poszukuje obecnie możliwości nawiązania współpracy handlowej z głównymi armatorami, operatorami i inwestorami.

 „Współpraca z DNV to duży krok w kierunku udowodnienia prawdziwego stanu zerowej emisji. Przemysł nie może już dłużej siedzieć. Zegar tyka, a przepisy wymuszą nowe podejście w branży, która tradycyjnie waha się przed zmianami ” – skomentował Lars Carlsson, dyrektor ds. Technologii windship.

„ Żegluga nie nadaje się do celu w przyszłości. Przedsiębiorstwa żeglugowe i naftowe to jedyne duże gałęzie przemysłu, które wciąż zwiększają emisje i muszą zmienić i myśleć inaczej, jeśli mają mieć jakąkolwiek nadzieję na osiągnięcie celów emisji określonych w przepisach ”.

źródło: Offshore Energy/Jasmina Ovcina

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

POZOSTAŁE ARTYKUŁY