safety.stoczniowy.pl

twoje źródło informacji

Wärtsilä współpracuje z Chińskim Towarzystwem Klasyfikacyjnym i Tianjin Port Group, aby rozwijać chińskie standardy inteligentnych statków i technologię holowników nowej generacji

Inteligentna firma zajmująca się technologiami morskimi, Wärtsilä Voyage, podpisała protokół ustaleń z Chińskim Towarzystwem Klasyfikacyjnym (CCS) i Portem Tianjin, aby rozwijać chińską technologię inteligentnych statków i wdrażać technologię holowników nowej generacji w jednym z najbardziej ruchliwych portów na świecie. Zakres projektu obejmuje dostarczenie zaawansowanej technologii świadomości sytuacyjnej oraz dostarczenie wysoce zaawansowanych symulatorów cyfrowych, które znacznie usprawnią i przyspieszą testowanie koncepcji statku, w tym inteligentne i autonomiczne testowanie algorytmów, szkolenia i bezpieczeństwo. Oczekuje się, że inteligentny holownik nowej generacji zacznie działać w czwartym kwartale 2023 roku.

  • Wärtsilä Voyage podpisała strategicznie ważny protokół ustaleń z Chińskim Towarzystwem Klasyfikacyjnym i Tianjin Port Group w celu wspólnego opracowania chińskiego inteligentnego holownika zgodnego ze standardami CCS.
  • Większym celem projektu jest badanie, opracowywanie i wdrażanie inteligentnych technologii statków, które zwiększają bezpieczeństwo i skuteczność w ruchliwych portach w regionie, z portem Tianjin jako przykładem odniesienia.
  • Zakres protokołu ustaleń obejmuje również opracowanie standardów inteligentnych statków dla statków krajowych w celu stymulowania przyjęcia i wdrażania inteligentnych technologii na większą skalę.

Większym celem partnerstwa jest zwiększenie bezpieczeństwa, produktywności i wydajności w ruchliwych chińskich portach za pomocą inteligentnych statków i technologii inteligentnych czujników. Wärtsilä Voyage będzie zatem również przyczyniać się i wspierać CCS w opracowywaniu pierwszych tego rodzaju standardów i wytycznych dotyczących inteligentnych statków dla statków domowych.

Wärtsilä Voyage przeprowadzi systematyczne i ukierunkowane na człowieka badania użytkowników, aby pomóc zoptymalizować przepływ pracy oraz poprawić ogólną wydajność i bezpieczeństwo pracy. Opracowanie tych inteligentnych standardów statków będzie również obejmować nawiązanie międzynarodowej współpracy i wymiany wiedzy na temat norm bezpieczeństwa i najlepszych praktyk takich inteligentnych statków.

„Podpisanie tego protokołu ustaleń jest niezwykle ważne, ponieważ przenosi nasze relacje z CCS i Tianjin Port Group z tradycyjnej relacji dostawca-klient w kierunku głębszego i długoterminowego partnerstwa strategicznego. Biorąc pod uwagę, że port Tianjin jest jednym z dziesięciu najbardziej ruchliwych portów na świecie, a także jego strategiczne znaczenie w żegludze w Chinach, jest to doskonały przypadek pilotażowy, który otwiera wiele innych możliwości współpracy w regionie” – powiedział Sean Fernback, Prezes Wärtsilä Voyage i wiceprezes wykonawczy Wärtsilä.

Chiny i Finlandia wspólnie popierają projekt w ramach MoU China-Finland Science and Technology Innovation Cooperation oraz China-Finland Flagship Project on Science and Technology Innovation Cooperation Strategy, 2019-2023. Protokół ustaleń został praktycznie podpisany 25 listopada 2021 r. w obecności dygnitarzy Ambasadora Finlandii w Chinach i Ministerstwa Transportu Chińskiej Republiki Ludowej.

Większy obraz Azji i Pacyfiku

Azja ma dziewięć z dziesięciu najbardziej ruchliwych portów na świecie, a siedem z nich znajduje się w Chinach. Port Tianjin jako przykład sukcesu będzie zatem stwarzał ogromną szansę na zaangażowanie wszystkich innych liderów ekosystemu morskiego.

Rosnący ruch, zatłoczenie, nieprzewidywalność warunków pogodowych i emisje stały się głównymi wyzwaniami dla portów na całym świecie. Podczas pandemii statki w Azji miały czas oczekiwania od 5 do 7 dni. Wszystko to zadziałało jak katalizator dla portów, które przyjęły innowacyjne technologie, które pomagają łagodzić opóźnienia i zakłócenia. Port Tianjin pozostaje w czołówce takich innowacji technologicznych — czy to jako pierwszy port na świecie, który uzyskał zgodę na strefę demonstracyjną autonomicznej jazdy z 25 bezzałogowymi ciężarówkami elektrycznymi, czy też niedawno zaprezentował inteligentny terminal zeroemisyjny, który pokazuje swoje zaangażowanie w ochrona planety.

„Ten projekt uzupełnia naszą szerszą wizję bezpieczniejszych i bardziej zrównoważonych operacji portowych, a także daje nam możliwość zbadania dalszej współpracy w celu ulepszenia naszych inteligentnych usług portowych w przyszłości” – powiedział Yang Jiemin, wiceprezes Tianjin Port Group.

Pracując z wiodącymi portami w zakresie rozwiązań Just-in-Time oraz z ogromną bazą instalacyjną połączonych statków, Wärtsilä Voyage jest wyjątkowo przygotowana do oferowania kompleksowej technologii inteligentnych portów, która wykracza poza łączność między statkiem a lądem, obejmując m.in. cały łańcuch logistyczny i ekosystem optymalizacji rejsów za pośrednictwem bezpiecznych, zintegrowanych rozwiązań opartych na chmurze.

Wspomóż inteligentną strategię wysyłkową Chin

Nowo wybudowany statek będzie wyposażony w zaawansowany system orientacji sytuacyjnej, który będzie wykrywał małe obiekty w warunkach słabej widoczności i wspomagał podejmowanie decyzji przez załogę. Jednak technologia ta nie będzie ograniczać się do samych operacji portowych. Może być stosowany i rozszerzany w przyszłości na statki krajowe. To, w połączeniu z nowymi standardami bezpieczeństwa i jakości, będzie napędzać przyjęcie i wdrożenie na większą skalę inteligentnych technologii również w segmencie żeglugi morskiej, co jest kluczowym czynnikiem zwiększającym konkurencyjność chińskiej żeglugi.

„CCS opublikowała już zasady i wytyczne dotyczące inteligentnych statków, aby stymulować przyjęcie inteligentnych technologii na statkach oceanicznych. Jednak biorąc pod uwagę ponad 120 000 statków krajowych w służbie w Chinach, istnieje potrzeba stworzenia podobnych struktur technologicznych i standardów również dla segmentu śródlądowego.

Wärtsilä Voyage był jednym z niewielu globalnych dostawców oferujących pełny pakiet rozwiązań na statkach i lądowych, takich jak napęd, inteligentne czujniki, automatyka, nawigacja i symulatory. Co ważniejsze, dzięki udanym projektom w przeszłości, oferowali sprawdzone rozwiązania i jasny plan przyszłej ekspansji” — powiedział Sun Feng, wiceprezes CCS.

„Jesteśmy bardzo podekscytowani współpracą z Tianjin Port Group i CCS w ramach partnerstwa ekosystemowego w celu opracowywania i wdrażania technologii i innowacji zgodnie ze standardami inteligentnych statków CCS, które są dostosowane do statków krajowych. Skoncentrowane na człowieku podejście do przyjęcia technologii, zapewnienia jakości i zatwierdzania typu przez CCS zademonstruje namacalną wartość i będzie gotowe do przyjęcia na dużą skalę. Nie możemy się doczekać silnej pracy zespołowej, zgodnej z duchem współpracy Finlandia-Chiny wyznaczonej przez oba narody” – dodał Chris Chung, dyrektor ds. innowacji cyfrowych i projektów strategicznych w Wärtsilä Voyage.

źródło: Wärtsilä

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

POZOSTAŁE ARTYKUŁY

Admin

Dwie akcje ratownicze na Bałtyku

19 i 20 czerwca załogi śmigłowców ratowniczych Mi-14PŁ/R i W-3WARM Anakonda ewakuowały pasażerów wycieczkowca oraz

Admin

Z sercem na pokładzie

W czwartek (9.06) załoga samolotu transportowo – desantowego M28B z 43. Bazy Lotnictwa Morskiego wykonała