safety.stoczniowy.pl

twoje źródło informacji

Wärtsilä i Solstad Offshore współpracują w zakresie ambicji w zakresie dekarbonizacji floty

W swoich wysiłkach na rzecz zmniejszenia śladu węglowego swojej floty 90 statków, Solstad Offshore zwrócił się do grupy technologicznej Wärtsilä o współpracę. Celem jest osiągnięcie 50-procentowej redukcji emisji CO2 do 2030 roku. Partnerstwo postrzegane jest jako klucz do znalezienia właściwych rozwiązań.

Porozumienie ma na celu identyfikację, ocenę i wdrożenie rozwiązań, które zwiększą efektywność paliwową i znacznie zmniejszą emisje gazów cieplarnianych (GHG) ze statków Solstad na morzu. Każdy statek zostanie oceniony pod kątem odpowiednich rozwiązań, możliwych ulepszeń operacyjnych i rozważań dotyczących przedłużenia żywotności. Firma ma nadzieję osiągnąć pełną neutralność węglową do 2050 roku.

„Współpraca jest niezbędna, jeśli mamy wdrażać rozwiązania potrzebne do odniesienia sukcesu w trwającej zielonej zmianie. Z tego powodu w Solstad współpracujemy z przyszłościowymi firmami, takimi jak Wärtsilä, które mają niezbędną wiedzę, doświadczenie i innowacyjne technologie” – mówi Tor Inge Dale, szef ds. zrównoważonego rozwoju w Solstad Offshore.

„Solstad ma jasną i ambitną strategię, aby stać się właścicielem i operatorem najbardziej ekologicznej floty statków w branży. Jesteśmy szczęśliwi i dumni, że zostaliśmy wybrani do współpracy w tym dużym projekcie dekarbonizacji. Ponieważ żadne pojedyncze rozwiązanie nie będzie odpowiednie dla każdego statku, współpracując ze sobą zamierzamy znaleźć to, co działa najlepiej i najskuteczniej w każdym przypadku z osobna. Postrzegamy to jako plan osiągnięcia najlepszych możliwych wyników” – dodaje Cato Esperø, szef sprzedaży, Wärtsilä Norway.

Solstad od 2009 roku systematycznie pracuje nad redukcją emisji, zarówno poprzez działania operacyjne (Solstad Green Operations), jak i modernizacje techniczne. Do tej pory spowodowały one zmniejszenie średniego zużycia paliwa na statek o ponad 20 procent. Oczekuje się, że dalsza redukcja do 50 procent zostanie osiągnięta poprzez optymalizację efektywności energetycznej oraz modernizację statków do obsługi paliw alternatywnych, takich jak wodór, amoniak i metanol. Ponadto nowe projekty statków muszą od samego początku zapewniać niską lub zerową emisję.

Wärtsilä posiada wiodące w branży doświadczenie w opracowywaniu i wprowadzaniu nowych, przyjaznych dla środowiska rozwiązań energetycznych dla sektora morskiego. Około 30 lat temu firma była pionierem w stosowaniu LNG jako opłacalnego paliwa żeglugowego, które od tego czasu zostało powszechnie przyjęte.

Firma stała się pionierem w testowaniu amoniaku jako paliwa zarówno do silników okrętowych, jak i ogniw paliwowych. Wärtsilä stworzyła pierwszą na świecie, z powodzeniem eksploatując silnik spalinowy na mieszance paliwowej z 70-procentową zawartością amoniaku. Obecnie rozwija możliwości wykorzystania jeszcze większych proporcji paliwa.

Jako główny uczestnik unijnego projektu ShipFC, Wärtsilä wnosi wkład w rozwój pierwszego na świecie bezemisyjnego statku przybrzeżnego działającego z ogniwem paliwowym zasilanym amoniakiem. Ponadto w 2021 r. Wärtsilä otrzymała wyróżnienie „Best of What’s New” w kategorii inżynierskiej przez magazyn Popular Science za pracę w ramach projektu MS Green Ammonia. Ta nowa koncepcja statku będzie zarówno transportować, jak i napędzana zielonym amoniakiem.

„Jest za wcześnie, aby określić, które rozwiązania okażą się najbardziej odpowiednie do osiągnięcia redukcji emisji gazów cieplarnianych przewidzianej przez Solstad. Jednak jest bardzo prawdopodobne, że przyszłe rozwiązania napędowe działające z nowymi paliwami alternatywnymi, takimi jak amoniak i/lub metanol, będą kluczowymi czynnikami umożliwiającymi, ponieważ paliwa te staną się powszechnie dostępne do bunkrowania” – mówi Roy H. Stavland, starszy kierownik sprzedaży w Wärtsilä.

Wärtsilä będzie początkowo doradcą i ekspertem technicznym Solstad. Umowa umożliwia również spółce występowanie w roli potencjalnego dostawcy wybranych rozwiązań w zakresie dekarbonizacji.

źródło: Wärtsilä

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

POZOSTAŁE ARTYKUŁY