safety.stoczniowy.pl

twoje źródło informacji

Technologie Wärtsilä dla 12 kontenerowców napędzanych LNG wspierają CMA CGM w dekarbonizacji ich operacji morskich

Grupa technologiczna Wärtsilä po raz kolejny została wybrana na dostawcę szerokiego zakresu rozwiązań dla nowych kontenerowców napędzanych LNG zamówionych przez CMA CGM, światowego lidera spedycji i logistyki z siedzibą we Francji. Ta najnowsza seria obejmuje 12 kontenerowców, które zostaną zbudowane w Chinach. Sześć kontenerowców o pojemności 13 000 TEU jest budowanych w Hudong-Zhonghua Shipbuilding (Group) CO. Ltd, a sześć pozostałych kontenerowców o pojemności 15 000 TEU jest w budowie w stoczni Jiangnan Shipyard (Group) Co., Ltd. Cenne zamówienia zostały złożone w III kwartale oraz IV kwartał 2021 r.

Sprzęt Wärtsilä planowane jest do dostarczenia do stoczni rozpoczynających się w 2022 roku, a pierwszy z 12 statków ma zostać uruchomiona w Q3 2023 , które zostały dostarczone oraz pięć 15 tys. TEU, z czego 2 statki zostały dostarczone, a 3 statki są w trakcie budowy.

Zlecając tym statkom działanie z paliwem LNG zamiast konwencjonalnymi olejami napędowymi, CMA CGM podkreśla swoje wsparcie dla wysiłków na rzecz dekarbonizacji operacji morskich. LNG eliminuje prawie wszystkie zanieczyszczenia powietrza, takie jak tlenki siarki (Sox: -99%) i tlenek azotu (NOx: -92%) oraz cząstki stałe (PM10: -91%) i stanowi pierwszy krok w kierunku dekarbonizacji. Dwupaliwowe silniki gazowe na statkach są już kompatybilne z odnawialnymi źródłami energii, takimi jak biometan, syntetyczny metan i e-metan.

„W CMA CGM jesteśmy zaangażowani w promowanie zrównoważonego rozwoju we wszystkich naszych działaniach. Cieszymy się, że możemy współpracować z Wärtsilä, ponieważ mają podobny cel w zakresie dekarbonizacji i bardzo szeroki zakres rozwiązań do zaoferowania. Wybór dwupaliwowych statków gazowych zasilanych LNG dla nasze nowe statki są częścią naszego zaangażowania w budowanie przyszłości bezemisyjnej” – powiedział Xavier Leclercq, wiceprezes CMA SHIPS.

Håkan Agnevall, prezes i dyrektor generalny Wärtsilä Corporation, skomentował: „To duże, powtarzające się zamówienie na szeroki zakres rozwiązań Wärtsilä od cenionego klienta oznacza wartość jakości, niezawodności i skupienia się na kliencie. Podkreśla również nasz szeroki zakres kompetencji w zakresie technologii morskich. Zarówno CMA CGM, jak i Wärtsilä mają wspólną strategię stosowania rozwiązań LNG, aby przygotować drogę do transportu bezemisyjnego”.

Wybrane rozwiązania Wärtsilä są zaprojektowane tak, aby zapewnić wysoką wydajność i zrównoważenie środowiskowe. Obejmują one dla każdego statku pięć dwupaliwowych silników pomocniczych Wärtsilä 34DF , łącznie 60 silników dostarczonych z joint venture w Chinach, zintegrowany system sterowania Wärtsilä Nacos Platinum, system sterowania napędem ,  oczyszczalnie ścieków serii STC-13 i system zasilania gazem paliwowym wyposażony w system poprawy i monitorowania wydajności operacyjnej (Operim) firmy Wärtsilä . Wykorzystuje najnowszą technologię cyfrową do dostarczania danych w czasie rzeczywistym, aby system działał z optymalną wydajnością przez cały czas, w każdych warunkach pogodowych i morskich. 

źródło: Wärtsilä

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

POZOSTAŁE ARTYKUŁY