safety.stoczniowy.pl

twoje źródło informacji

„Super farma” Ocean Ark cały czas do przodu

Plany ogromnego statku do hodowli ryb – Ocean Ark – uzyskały aprobatę od morskiego towarzystwa klasyfikacyjnego RINA.

Wyglądający jak lotniskowiec bez pokładu lotniczego, został opracowany przez Ocean Ark Tech z Chile (znany również jako OATECH) i prawdopodobnie będzie pozycjonowany poza tym krajem. OATECH ma również strategicznego sojusznika z siedzibą w Wielkiej Brytanii o nazwie Ocean Sovereign.

Deweloperzy, którzy zdobyli krajowe nagrody za swój projekt, twierdzą, że Ocean Ark zrewolucjonizuje branżę, radykalnie poprawiając zdrowie ryb, komfort załogi i wizerunek branży.

Rozmieszczając Ocean Ark z dala od kosztownych i często niszczycielskich wydarzeń, takich jak fale upałów, burze i zakwity glonów, twórcy mają nadzieję, że będzie w stanie produkować ryby wyższej jakości.

Założyciel OATECH Rodrigo Sanchez Raccaro, który ma duże doświadczenie w hodowli łososia, powiedział: „Zastosowaliśmy całą naszą wiedzę i doświadczenie w projektowaniu, inżynierii i rozwoju tego superjachtu Ark Superyacht, w tym dynamicznego i statycznego modelowania, które testuje odporność na fale.

„Statki oferują solidny biznesplan dotyczący produkcji ryb. Farma Superyacht Fish została zaprojektowana do pracy na morzu, gdzie spełnione są najlepsze warunki dla ryb. Ta technologia umożliwia produkcję zdrowszych, lepszej jakości ryb o niskiej gęstości przy niższych kosztach niż obecnie dostępne systemy akwakultury na morzu, lądzie i przybrzeżnej”.

Jednostka jest samobieżnym, niskoemisyjnym trimaranem o długości 170 metrów i szerokości 64 metrów. Sztuczna inteligencja i samoczyszczące się klatki rybne z miedzi pomagają zapewnić zdrowie i dobrostan ryb.

Będzie miał zdolność produkcyjną 4 000 ton biomasy. Deweloperzy twierdzą, że może produkować ryby o wyższej jakości po niższych kosztach niż obecne farmy rybne na morzu lub lądzie i w otwartych sieciach.

Ze stoczniami w Turcji i Chinach podpisano protokół ustaleń (MOU ) dotyczący budowy statku, ale na razie nie ma wskazania, kiedy zamówienie zostanie wydane.

„To niezwykły statek”, powiedział Patrizio Di Francesco, główny inżynier okrętowy RINA na Europę Północno-Zachodnią.

„To kamień milowy zarówno dla branży hodowli ryb, jak i klasyfikacji niekonwencjonalnych statków. Jest to innowacyjne podejście do zrównoważonych połowów ryb, które pomaga zapewnić bezpieczeństwo żywnościowe i suwerenność, a także może zrewolucjonizować hodowlę ryb w przyszłości”.

źródło: Fishfarmermagazine

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

POZOSTAŁE ARTYKUŁY