safety.stoczniowy.pl

twoje źródło informacji

Statek wycieczkowy zasilany bateriami przegrzewa się w Norwegii, wywołując strach przed wybuchem

Dość poważna sytuacja miała miejsce w ciągu ostatnich kilku dni w południowo-wschodniej Norwegii po zgłoszeniu pożaru statku pasażerskiego o napędzie bateryjnym.

MS Brim to zbudowany w 2019 roku w pełni elektryczny katamaran wycieczkowy oferujący wycieczki po norweskich fiordach. Statek posiada dwie akumulatorownie z 790 kWh akumulatorów zainstalowanych i zasilanych przez Corvus Energy, wiodącego dostawcę technologii litowej i systemów magazynowania energii dla przemysłu morskiego.

Alarm pożarowy na pokładzie statku został po raz pierwszy zgłoszony w czwartek po południu, ponieważ statek znajdował się w Oslofjord niedaleko Fredrikstad w Norwegii.

Po incydencie czterech członków załogi ewakuowano, a prom został odholowany do pobliskiego Vallø. W chwili zdarzenia na pokładzie nie było pasażerów.

Urzędnicy podają, że chociaż sytuacja i temperatury na pokładzie ustabilizowały się, istnieje obawa, że ​​akumulatory mogły zostać narażone na działanie ciepła, które mogło wytworzyć wybuchowe i łatwopalne gazy w zamkniętych pomieszczeniach i grodziach na pokładzie statku, uniemożliwiając każdemu wejście na pokład lub nawet wyjście. w pobliżu statku.

Wokół statku utworzono 300-metrową strefę bezpieczeństwa, a urzędnicy informują, że połowa Vallø została zamknięta dla publiczności z powodu obaw przed eksplozją.

„Corvus Energy natychmiast powołała komisję ratunkową w celu monitorowania sytuacji, a lokalny zespół był obecny na miejscu w ciągu 30 minut, aby wesprzeć straż pożarną, policję i armatora” – podała Corvus Energy w oświadczeniu. Firma poinformowała, że ​​może minąć kilka dni, zanim ktokolwiek będzie mógł wejść na statek.

„Corvus nieustannie wspiera wszystkich interesariuszy w zakresie postępowania z incydentem. Podaje się, że temperatury spadły do ​​normy, ale nikt nie może jeszcze wejść na pokład statku. Powołano techniczny zespół dochodzeniowy, który ma wspierać proces wyszukiwania przyczyny incydentu. Spodziewamy się, że będziemy mogli wejść na pokład na początku przyszłego tygodnia. Corvus Energy dąży do pełnej przejrzystości i będzie nadal wspierać wszystkich interesariuszy w dalszym procesie ”- czytamy w aktualizacji.

MS Brim to wielokrotnie nagradzany, całkowicie elektryczny statek wycieczkowy wyposażony w system magazynowania energii Corvus Dolphin Energy (bateria litowa). Statek jest własnością Brim Explorer, lokalnego biura wycieczek krajoznawczych w Norwegii.

„Najważniejsze jest teraz to, że wszyscy zaangażowani zostali dobrze zadbani, a następnym krokiem jest ustalenie, jaki jest tego powód i jak możemy jak najszybciej wznowić działalność” – podała firma w poście na Facebooku.

źródło: gCaptain

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

POZOSTAŁE ARTYKUŁY

Admin

Dwie akcje ratownicze na Bałtyku

19 i 20 czerwca załogi śmigłowców ratowniczych Mi-14PŁ/R i W-3WARM Anakonda ewakuowały pasażerów wycieczkowca oraz

Admin

Z sercem na pokładzie

W czwartek (9.06) załoga samolotu transportowo – desantowego M28B z 43. Bazy Lotnictwa Morskiego wykonała