safety.stoczniowy.pl

twoje źródło informacji

Saab przystępuje do protokołu ustaleń w celu opracowania nowej generacji usług komunikacji morskiej

Saab AB podpisał Memorandum of Understanding, aby współpracować z ORBCOMM i AAC Clyde Space AB w celu opracowania nowej generacji globalnych usług łączności morskiej opartych na systemie wymiany danych VHF (VDES). Strony współpracujące pod nową marką AOS dążą zarówno do usług skierowanych do klientów końcowych, jak i do bezpieczeństwa usług nawigacyjnych. Celem konsorcjum jest stworzenie globalnej morskiej sieci komunikacyjnej umożliwiającej komunikację statek-statek i statek-brzeg na całym świecie.

Współpraca będzie przebiegać etapami, w tym demonstracjami wybranych zastosowań zarówno naziemnych, jak i kosmicznych, aby pomóc w dopracowaniu wspólnych wysiłków VDES.  

„Innowacyjna technologia VDES stopniowo staje się kolejną generacją AIS. VDES zwiększy bezpieczeństwo morskie i przyczyni się do bardziej ekologicznego przemysłu żeglugowego. Jesteśmy dumni, że możemy być częścią współpracy z AOS i nie możemy się doczekać, kiedy nasz pierwszy satelita VDES pojawi się w kosmosie w przyszłym roku”, mówi Johanna Gustafsson, szefowa Transpondertech w Saab.

W dłuższej perspektywie strony zamierzają stworzyć globalną sieć komunikacyjną VDES z niskimi opóźnieniami i wysoką, dwukierunkową przepustowością dla komunikacji statek-statek i statek-ląd na całym świecie.

AOS została ustanowiona jako marka do ciągłego rozwoju usług VDES i jest współwłasnością stron.

W sierpniu 2020 r. AAC Group, Saab i ORBCOMM ogłosiły opracowanie kosmicznego systemu VDES, do którego AAC dostarczy demonstracyjnego satelitę 3U, którego wystrzelenie planowane jest na drugą połowę 2022 r. zasięg systemu komunikacyjnego zwiększa się od linii brzegowej do dowolnego miejsca w oceanie, przekształcając obecnie system głównie przybrzeżny w globalny system morski. Dzięki do 32 razy większej przepustowości niż obecna, szeroko stosowana komunikacja systemu automatycznej identyfikacji (AIS), VDES można zintegrować z systemami e-nawigacji, umożliwiając oszczędność paliwa i emisji do 25 procent, wspomagając nawigację i zwiększając bezpieczeństwo. Przepustowość stwarza również możliwości dla szerokiej gamy innych usług, takich jak dostarczanie danych pogodowych, wiadomości itp.

źródło: SAAB

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

POZOSTAŁE ARTYKUŁY

Admin

Dwie akcje ratownicze na Bałtyku

19 i 20 czerwca załogi śmigłowców ratowniczych Mi-14PŁ/R i W-3WARM Anakonda ewakuowały pasażerów wycieczkowca oraz

Admin

Z sercem na pokładzie

W czwartek (9.06) załoga samolotu transportowo – desantowego M28B z 43. Bazy Lotnictwa Morskiego wykonała