safety.stoczniowy.pl

twoje źródło informacji

Oprogramowanie wykorzystujące sztuczną inteligencję, które zrewolucjonizuje inspekcje zasobów morskich

Moc przełomowej technologii sztucznej inteligencji (AI) została wykorzystana w nowym rozwiązaniu do kontroli w czasie rzeczywistym, zdolnym do autonomicznego wykrywania i kategoryzowania anomalii sprzętowych.

Rozwiązanie Augmented Machine Vision (AMVS) zostało opracowane w ramach 12-miesięcznego partnerstw Wood i NERA o wartości 288 600 USD  . Celem partnerstwa było opracowanie i dostarczenie rozwiązania do inspekcji krytycznych urządzeń przemysłowych, w szczególności podmorskiej infrastruktury naftowej i gazowej.

Azad Hessamodini, prezes ds. wzrostu i rozwoju w firmie Wood, powiedział: „Łącząc głęboką wiedzę domeny Wooda z najnowocześniejszą technologią AI, AMVS zapewni bezpieczniejsze i szybsze podejście do inspekcji, które może zapewnić operatorom dokładniejsze i bardziej aktualne informacje, które pomogą zmaksymalizować wydajność ich aktywów. To zmienia zasady gry w przypadku inspekcji, o których wiemy, że są podatne na błędy ludzkie i niespójności.

„Ten projekt doskonale pasuje do naszego skupienia się na opracowywaniu innowacyjnych rozwiązań, które umożliwiają naszym klientom więcej połączonych operacji. Cieszymy się, że po raz kolejny udało nam się nawiązać partnerską współpracę z NERA”.

Zaawansowane rozwiązanie oparte na technologii rewolucjonizuje sposób przeprowadzania inspekcji zasobów w trudnych i ryzykownych środowiskach, z możliwością wdrożenia w wielu innych branżach wymagających intensywnego przetwarzania i produkcji, zwiększając szybkość i dokładność wykrywania, reagowania i rozwiązywania problemów .

W przeszłości inspekcje wymagały od techników podróżowania w morze w celu ręcznego przeglądania wielu godzin nagrań zarejestrowanych przez urządzenia kontrolne. Nowe rozwiązanie wykorzystuje silnik sztucznej inteligencji do „oglądania” materiału filmowego, wyszukując potencjalne usterki i usterki, które wymagają dalszej kontroli lub naprawy. Nowa technologia nie tylko sygnalizuje wszelkie anomalie, ale także eliminuje potrzebę podróżowania techników do niebezpiecznych miejsc na morzu i jest szybsza i dokładniejsza.

Wraz ze zmniejszeniem zagrożeń bezpieczeństwa i związanymi z tym usprawnieniami procesów, rozwiązanie może potencjalnie przynieść oszczędności rzędu 2,8 miliarda AUD rocznie dla samego tylko morskiej energetyki. Udoskonalenia wynikające z lepiej połączonych operacji można również osiągnąć dzięki krótszym czasom realizacji i obniżonym kosztom załogi i statków.

Dyrektor generalna NERA Miranda Taylor powiedziała, że ​​jest zachwycona, że ​​NERA jest częścią tego rewolucyjnego projektu, rozwijając nowe umiejętności i rozwiązania w Australii w celu poprawy bezpieczeństwa i obniżenia kosztów na całym świecie.

„Ten projekt poprawia kontrolę infrastruktury, która od dawna była bardzo pracochłonną i niebezpieczną działalnością. Dzięki temu projektowi pomagamy zmniejszyć potrzebę spędzania długich godzin przez techników na morzu, badając nagrania sprzętu, korzystając z oprogramowania opracowanego przez Wooda do badania materiału pod kontrolą techników, którzy mogą bezpiecznie pozostać na lądzie.

„Cieszymy się, że pojawiają się potencjalne możliwości wdrożenia tego rozwiązania w wielu innych dziedzinach.

„Ten projekt jest kolejnym doskonałym przykładem tego, co można osiągnąć, gdy australijskie firmy otrzymają wsparcie, którego potrzebują, aby przyspieszyć rozwój technologii — rosnący eksport, rosnące miejsca pracy i poprawę bezpieczeństwa siły roboczej” – dodała.

Jest to najnowsza współpraca między firmą Wood i NERA, które wcześniej pracowały razem nad projektem Transforming Australia Subsea Equipment Reliability(TASER), którego celem jest ulepszenie konstrukcji urządzeń podmorskich i zmniejszenie zapotrzebowania na kosztowne i czasochłonne interwencje w trudnym australijskim środowisko wodne. W ramach projektu stworzono „żywe laboratoria” w celu oceny skuteczności innowacyjnych powłok, materiałów i technologii przeciw odkładaniu się wapnia i rozwojowi organizmów morskich na sprzęcie podmorskim.

źródło: Nera

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

POZOSTAŁE ARTYKUŁY

Admin

Dwie akcje ratownicze na Bałtyku

19 i 20 czerwca załogi śmigłowców ratowniczych Mi-14PŁ/R i W-3WARM Anakonda ewakuowały pasażerów wycieczkowca oraz

Admin

Z sercem na pokładzie

W czwartek (9.06) załoga samolotu transportowo – desantowego M28B z 43. Bazy Lotnictwa Morskiego wykonała