safety.stoczniowy.pl

twoje źródło informacji

OCCAR podpisuje kontrakt na modyfikacje techniczne LSS Vulcano

OCCAR-EA, w imieniu włoskiego państwa członkowskiego, oraz tymczasowe konsorcjum składające się z Fincantieri i Leonardo Company w dniu 25 listopada podpisały poprawkę do umowy nr 4 dla programu Logistic Support Ship (LSS).

fot. Luca Peruzzi.

Nowa Poprawka wprowadza modyfikacje techniczne do wyposażenia LSS „Vulcano”, aby sprostać potrzebom marynarki włoskiej. Obejmuje nabycie i integrację na pokładzie radaru powierzchniowego nowej generacji Columbus oraz wdrożenie nowego sprzętu na obszarze szpitala.

ITS „Vulcano” przechodzi obecnie próby morskie w ramach fazy kwalifikacji i akceptacji. Zostanie dostarczony do włoskiej marynarki wojennej na początku 2021 r. I rozpocznie się faza wsparcia technicznego.

Wraz z przystąpieniem Francji w styczniu 2019 r. Cztery kolejne statki wsparcia logistycznego podążą ścieżką swojej starszej siostry „Vulcano”. Program BRF (bâtiments ravitailleurs de force lub force refenishment tank) znajduje się obecnie w krytycznej fazie projektowania, która ma zakończyć się w kwietniu 2021 r. Równocześnie faza produkcji rozpoczęła się w Saint-Nazaire 16 maja 2020 r. LSS1, „Jacques Chevallier” ma zostać dostarczony francuskiej marynarce wojennej w grudniu 2022 roku.

Ponadto szef włoskiej marynarki wojennej ujawnił plany finansowania w ramach dokumentu planistycznego DPP 2020-22 zakupu dodatkowego statku wsparcia logistycznego klasy Vulcano , który jako pierwszy w swojej klasie ma zostać dostarczony na początku 2021 roku.

Według Fincantieri LSS to statek, który zapewnia wsparcie logistyczne flocie, wyposażony w możliwości szpitalne i zdrowotne dzięki obecności w pełni wyposażonego szpitala, wraz z salami operacyjnymi, gabinetami radiologii i analiz, gabinetem dentystycznym i salami szpitalnymi, które będzie w stanie pomieścić do 17 ciężko rannych pacjentów. Statek łączy zdolności transportowe i przeładunkowe na inne statki transportowe do transportu płynów (olej napędowy, paliwo lotnicze, słodka woda) i ciał stałych (awaryjne części zamienne, żywność i amunicja) oraz do wykonywania na morzu napraw i prac konserwacyjnych dla innych jednostek pływających. Systemy obronne są ograniczone do zdolności dowodzenia i kontroli w scenariuszach taktycznych, łączności i odstraszających, nieśmiercionośnych systemach obronnych. Okręt jest również zdolny do wchodzenia na pokład bardziej złożonych systemów obronnych i stania się platformą wywiadowczą i elektroniczną wojenną.

  • 193 metry długości
  • prędkość około 20 węzłów
  • 200 osób, w tym załoga i specjaliści
  • 4 trawersy stacji uzupełniania i 1 z tyłu
  • Zdolność do dostarczania wody pitnej na ląd
  • Zdolność do dostarczenia energii elektrycznej do lądu o mocy 2500 kW
  • Możliwość zaokrętowania do 8 modułów mieszkalnych i zdrowotnych
  • Zdolność do ratowania na morzu, poprzez operacje ratownicze i dno morskie (statek jest wyposażony w stabilizowany żuraw morski o masie 30 ton)
  • baza do działań ratowniczych za pomocą helikopterów i specjalnych statków

Źródło: naval news

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

POZOSTAŁE ARTYKUŁY

Admin

Z sercem na pokładzie

W czwartek (9.06) załoga samolotu transportowo – desantowego M28B z 43. Bazy Lotnictwa Morskiego wykonała