safety.stoczniowy.pl

twoje źródło informacji

Nowe patrolowce dla fińskiej straży przybrzeżnej

zdjęcie poglądowe/foto:Rajavartiolaitos

Finlandia tuż przed świętami poinformowała o planach budowy nowych patrolowców dla Straży Granicznej

Straż Graniczna planuje do 2025 r. zastąpić trzy przestarzałe statki patrolowe dwoma nowoczesnymi jednostkami wielozadaniowymi. Odnowienie statków jest konieczne, abyśmy mogli wypełniać naszą misję i działać jeszcze bezpieczniej na morzach fińskich. Nasze statki wspierają także ważną pracę wielu innych władz na morzu i na archipelagu. Są kluczowym narzędziem dla fińskich władz na pełnym morzu-poinformował przedstawiciel rządu.

Straż Graniczna jest zawsze obecna na morzu, zapewniając bezpieczeństwo. Statki muszą być w stanie elastycznie i skutecznie reagować na każdą sytuację. Z tego powodu straż graniczna będzie korzystać ze statków wielofunkcyjnych z możliwością kontroli granicznej, ratownictwa morskiego, masowej ewakuacji, kontroli szkód środowiskowych, operacji międzynarodowych, monitorowania i ochrony integralności terytorialnej Finlandii, a także radzenia sobie z różnymi niebezpiecznymi sytuacjami specjalnymi. Jest to praktyczne, opłacalne i wykonalne rozwiązanie.

Statki będą produkowane w Finlandii z wykorzystaniem najlepszych osiągnięć wielu firm krajowych. Finowie chcą być liderem w stosowaniu rozwiązań przyjaznych dla środowiska na statkach rządowych, więc nowe statki również będą niskoemisyjne. 

Zawsze byliśmy w stanie zidentyfikować wyzwania przyszłości i wdrożyć odpowiednie narzędzia, aby je pokonać. Straż Przybrzeżna działa w niepodległej Finlandii od 90 lat. W tym czasie środowisko bezpieczeństwa na Morzu Bałtyckim ulegało ciągłym zmianom. Teraz znów potrzebne są nowe rozwiązania. Dokładnie przeanalizowano dostępne opcje i stwierdzono, że zwykła modernizacja starzejącej się floty już nie wystarcza.

Morze Bałtyckie to pod wieloma względami wymagające i trudne środowisko operacyjne. Jest to jeden z najbardziej ruchliwych obszarów morskich na świecie i zdarzają się sytuacje, w których prawie nie ma szans aby ludzie, mienie i przyroda na morzu były bezpieczne, potrzebne są szybkie działania i ciągła gotowość.

  • Nowe jednostki są w stanie zareagować na jak najszerszy zakres wypadków na morzu, będą w stanie wykonać wymagające zadania ratownictwa morskiego i masowej ewakuacji na jednostkach wielozadaniowych w każdych warunkach. Dzięki swoim dużym rozmiarom i wszechstronnym funkcjom nowe statki będą służyć jako bazy, z których mogą wykonywać swoją pracę łodzie, helikoptery, ratownicy powierzchniowi, nurkowie i ratownicy.
  • Morze Bałtyckie jest wyjątkowo narażone na katastrofy ekologiczne. Archipelagi i wybrzeża Finlandii mają nieocenioną przyrodę. Jeżeli duża ilość ropy lub chemikaliów dostanie się do morza w wyniku rozbicia się statku, szkody mogą być nieodwracalne. Tylko szybka kontrola na morzu może zapobiec zanieczyszczeniu naszych plaż. Nowe wielofunkcyjne zbiorniki znacznie zwiększą tę zdolność, ponieważ statki będą wyposażone w najnowocześniejsze systemy kontroli ropy i chemikaliów.
  • Wydajne i nowoczesne statki mogą lepiej zagwarantować bezpieczeństwo naszych granic i sprawić, że nawet niebezpieczne sytuacje specjalne będą mogły być skutecznie rozwiązane na morzu. Morze Bałtyckie jest głównym źródłem ruchu pasażerskiego i większości całego istotnego ruchu towarowego. Służby różnych organów bezpieczeństwa mogą szybko i łatwo wykorzystywać statki do wykonywania swoich zadań na morzu.

Straż Graniczna otrzymała zezwolenie Sejmu na nabycie dwóch statków. Trwa określanie cech statków i przygotowywanie zaproszenia do składania ofert.  Wybór wykonawcy i późniejsze negocjacje kontraktów nastąpią w 2021 roku. 

źródło: raja.fi/vartiolaivojen-hankinnat

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

POZOSTAŁE ARTYKUŁY

Admin

Z sercem na pokładzie

W czwartek (9.06) załoga samolotu transportowo – desantowego M28B z 43. Bazy Lotnictwa Morskiego wykonała