safety.stoczniowy.pl

twoje źródło informacji

Największa irańska flotylla w drodze do Wenezueli z paliwem.

  • Mówi się, że około 10 tankowców jest w drodze z Iranu
  •  Irańscy specjaliści pomagają również Wenezueli w rafinerii w Cardon
Źródło: Biuro wiceprezesa ds. Gospodarki / Agencja Anadolu / Getty Images

Iran wysyła swoją największą flotę tankowców do Wenezueli wbrew sankcjom Stanów Zjednoczonych, które mają pomóc odizolowanemu narodowi przetrwać paraliżujący niedobór paliwa.

Niektóre z flotylli około 10 irańskich tankowców pomogą również w eksporcie wenezuelskiej ropy po wyładowaniu paliwa, powiedzieli informatorzy , prosząc o anonimowość, ponieważ transakcja nie jest publiczna.

Reżim Nicolasa Maduro zwiększa swoją zależność od Iranu jako ostatecznego sojusznika po tym, jak nawet Rosja i Chiny uniknęły zakwestionowania amerykańskiego zakazu handlu z Wenezuelą. Kryzys paliwowy w kraju następuje po dziesięcioleciach złego zarządzania, korupcji i niedoinwestowania państwowego Petroleos de Venezuela od czasów zmarłego mentora i poprzednika Maduro, Hugo Chaveza.

Ostatnie dostawy paliwa z Iranu wysłane na początku października na trzech statkach kończą się, grożąc gwałtownymi niedoborami w całym kraju z wielogodzinnymi kolejkami na stacjach benzynowych.

Obecna dostawa jest około dwa razy większa niż flota, która jako pierwsza zaskoczyła międzynarodowych obserwatorów w maju, przekraczając Morze Karaibskie patrolowane przez Marynarkę Wojenną Stanów Zjednoczonych, którą po przybyciu przywitał sam Maduro.

„Obserwujemy, co robi Iran i upewniamy się, że inni spedytorzy, ubezpieczyciele, właściciele statków i kapitanowie statków zdają sobie sprawę, że muszą trzymać się z daleka od tego handlu” – powiedział we wrześniu Elliott Abrams, specjalny przedstawiciel Stanów Zjednoczonych ds. Iranu i Wenezueli.

Według danych Bloomberg śledzących tankowce, kilka statków, które przewoziły paliwo do Wenezueli na początku tego roku, w tym Fortune i Horse, wyłączyło swój sygnał satelitarny co najmniej dziesięć dni temu. Wyłączanie transponderów jest metodą powszechnie stosowaną przez statki, które chcą uniknąć wykrycia. W innych przypadkach irańskiej pomocy dla Wenezueli nazwy statków zostały zamalowane i zmienione, aby utrudnić rejestrację statku.

Ministerstwo w Teheranie odmówiło komentarza w tej sprawie. Na wiadomości wysłane do kilku urzędników PDVSA, jak znana jest państwowa firma naftowa Wenezueli, nie odpowiadano od razu.Oprócz importu paliwa Wenezuela musi również eksportować wystarczającą ilość ropy naftowej, aby zwolnić miejsce do magazynowania i zapobiec przestojom na polach naftowych, co utrudniły sankcje wobec reżimu Maduro. Produkcja w sieci sześciu rafinerii w Wenezueli stale spada, a wycieki i wypadki stają się rutyną. Rząd Maduro zwiększył presję na źle utrzymaną infrastrukturę, aby zapewnić produkcję na potrzeby lokalnej konsumpcji.

Wenezuela potajemnie eksportuje miliony baryłek ropy /©123RF/PICSEL

Sankcje utrudniły import części lub zatrudnienie wykonawców, a reżimowi Maduro brakuje gotówki.

W związku z tym oba narody dyskutują również o tym, jak Iran może pomóc Wenezueli w remoncie swojej rafinerii w Cardon, ostatniej elektrowni paliwowej działającej mniej lub bardziej regularnie, powiedzieli ludzie znający sytuację. W 2018 roku chińskie firmy naftowe również chciały pomóc Wenezueli w naprawie rafinerii, ale straciły zainteresowanie po przeglądzie instalacji i wykonaniu odpowiednich audytów.

Nie jest jasne, czy Irańczycy byliby w stanie osiągnąć to, czego nie zrobili Chińczycy. Rafinerie Wenezueli były budowane i eksploatowane przez dziesięciolecia przez amerykańskie i europejskie główne koncerny naftowe, aż do nacjonalizacji w latach 70. Nawet wtedy PDVSA polegała na amerykańskiej technologii i częściach w zakresie konserwacji i rozbudowy. Oznacza to, że Irańczycy będą musieli wykonać pewne części od podstaw, aby przeprowadzić kluczowe naprawy. Niektóre poprawki wprowadzone w czerwcu i lipcu jeszcze się nie powiodły, a czterech lokalnych wykonawców nadal prowadzi naprawy, remonty i usprawnia automatyzację.

Maduro znajduje się pod nową międzynarodową presją po tym, jak opozycja zdecydowała się zbojkotować wybory do Zgromadzenia Narodowego 6 grudnia, które są powszechnie uważane za nadzorowane przez lojalistów Maduro. Maduro liczy na dużą frekwencję, która zapewni mu poparcie społeczne.

źródło:Bloomberg

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

POZOSTAŁE ARTYKUŁY

Admin

Dwie akcje ratownicze na Bałtyku

19 i 20 czerwca załogi śmigłowców ratowniczych Mi-14PŁ/R i W-3WARM Anakonda ewakuowały pasażerów wycieczkowca oraz

Admin

Z sercem na pokładzie

W czwartek (9.06) załoga samolotu transportowo – desantowego M28B z 43. Bazy Lotnictwa Morskiego wykonała