Producent silników, firma MAN Energy Solutions, wygrała zamówienie na dostawę sześciu głównych silników do ultra dużych kontenerowców Hapag-Lloyd napędzanych LNG 23000 + TEU.
Silniki MAN B&W 11G95ME-GI Mk10.5 będą produkowane w Korei i będą oferować możliwość pracy na LNG lub paliwie konwencjonalnym, spełniając normy emisji Tier III poprzez selektywną redukcję katalityczną (SCR).

Pierwsza dostawa silników planowana jest na maj 2022 r. Koreańska stocznia Daewoo Shipbuilding & Marine Engineering będzie budować statki z dostawą od kwietnia do grudnia 2023 r.
„Dzięki inwestycji w sześć bardzo dużych kontenerowców będziemy w stanie nie tylko obniżyć koszty przydziałów czasu na start lub lądowanie i poprawić naszą konkurencyjność w handlu między Europą a Dalekim Wschodem, ale także zrobić znaczący krok naprzód w modernizacji naszej floty. Dodatkowo jeszcze bardziej zmniejszymy nasz wpływ na środowisko ”- powiedział Rolf Habben Jansen , dyrektor generalny Hapag-Lloyd, komentując zamówienie.
Nowe budynki zostaną rozmieszczone na trasach Europa – Daleki Wschód w ramach Sojuszu i znacznie zwiększą konkurencyjność Hapag-Lloyd w tym handlu. Silniki będą zasilane LNG, ale mają wystarczającą pojemność zbiornika, aby alternatywnie zasilać paliwo konwencjonalne.
„Te nowe budynki będą wyposażone w dojrzałą technologię ME-GI, która nadal gromadzi referencje w wielu segmentach. Efektywność paliwowa silników i znikomy poślizg metanu doskonale wpisują się w strategię zrównoważonego rozwoju firmy Hapag-Lloyd ”- powiedział Bjarne Foldager , starszy wiceprezes i szef działu maszyn dwusuwowych w MAN Energy Solutions.
„Zmierzając w kierunku zerowej emisji dwutlenku węgla, ME-GI prezentuje naszą ofertę silników dwupaliwowych, które są przyszłościowe, aby poradzić sobie z paliwami alternatywnymi, które zyskują na znaczeniu w nadchodzących dziesięcioleciach.”
Firma MAN Energy Solutions poinformowała, że jej wolnoobrotowe modele dwupaliwowe przekraczają obecnie 360 jednostek, a ME-GI rejestruje ponad 1,5 miliona godzin pracy na samym LNG.
źródło: Offshore Energy/ autor Jasmina Ovcina