safety.stoczniowy.pl

twoje źródło informacji

MAN dostarczy silniki do kontenerowców Hapag-Lloyd’s zasilanych LNG

Producent silników, firma MAN Energy Solutions, wygrała zamówienie na dostawę sześciu głównych silników do ultra dużych kontenerowców Hapag-Lloyd napędzanych LNG 23000 + TEU.

Silniki MAN B&W 11G95ME-GI Mk10.5 będą produkowane w Korei i będą oferować możliwość pracy na LNG lub paliwie konwencjonalnym, spełniając normy emisji Tier III poprzez selektywną redukcję katalityczną (SCR).

foto: PR / Hapag-Lloyd

Pierwsza dostawa silników planowana jest na maj 2022 r. Koreańska stocznia Daewoo Shipbuilding & Marine Engineering będzie budować statki z dostawą od kwietnia do grudnia 2023 r.

„Dzięki inwestycji w sześć bardzo dużych kontenerowców będziemy w stanie nie tylko obniżyć koszty przydziałów czasu na start lub lądowanie i poprawić naszą konkurencyjność w handlu między Europą a Dalekim Wschodem, ale także zrobić znaczący krok naprzód w modernizacji naszej floty. Dodatkowo jeszcze bardziej zmniejszymy nasz wpływ na środowisko ”- powiedział Rolf Habben Jansen , dyrektor generalny Hapag-Lloyd, komentując zamówienie.

Nowe budynki zostaną rozmieszczone na trasach Europa – Daleki Wschód w ramach Sojuszu i znacznie zwiększą konkurencyjność Hapag-Lloyd w tym handlu. Silniki będą zasilane LNG, ale mają wystarczającą pojemność zbiornika, aby alternatywnie zasilać paliwo konwencjonalne.

„Te nowe budynki będą wyposażone w dojrzałą technologię ME-GI, która nadal gromadzi referencje w wielu segmentach. Efektywność paliwowa silników i znikomy poślizg metanu doskonale wpisują się w strategię zrównoważonego rozwoju firmy Hapag-Lloyd ”- powiedział Bjarne Foldager , starszy wiceprezes i szef działu maszyn dwusuwowych w MAN Energy Solutions.

„Zmierzając w kierunku zerowej emisji dwutlenku węgla, ME-GI prezentuje naszą ofertę silników dwupaliwowych, które są przyszłościowe, aby poradzić sobie z paliwami alternatywnymi, które zyskują na znaczeniu w nadchodzących dziesięcioleciach.”

Firma MAN Energy Solutions poinformowała, że ​​jej wolnoobrotowe modele dwupaliwowe przekraczają obecnie 360 ​​jednostek, a ME-GI rejestruje ponad 1,5 miliona godzin pracy na samym LNG.

źródło: Offshore Energy/ autor Jasmina Ovcina

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

POZOSTAŁE ARTYKUŁY