safety.stoczniowy.pl

twoje źródło informacji

Maersk Essen traci setki kontenerów na północnym Pacyfiku

Około 750 kontenerów wypadło za burtę ze statku kontenerowego pod banderą Danii podczas niesprzyjającej pogody na północnym Pacyfiku.

Do incydentu doszło, gdy 13100 TEU Maersk Essen płynął z Xiamen w Chinach do Los Angeles w Kalifornii 16 stycznia 2021 roku.

Statek należący do chińskiego Banku Łączności, kontrolowany komercyjnie przez duńskiego giganta żeglugowego Maersk i rozmieszczony w serwisie TP6 w Azji i na zachodnim wybrzeżu USA, podczas przeprawy doświadczył sztormu na morzu, co spowodowało utratę i uszkodzenie kontenerów.

„Wszyscy członkowie załogi są bezpieczni, a szczegółowa ocena ładunku jest w toku, podczas gdy statek kontynuuje swoją podróż. Powiadomiono o tym amerykańską straż przybrzeżną, stan bandery i odpowiednie władze ”- powiedział Maersk w oświadczeniu przesłanym pocztą elektroniczną.

„Uważamy to za bardzo poważną sytuację, która zostanie zbadana szybko i dokładnie. Bezpieczeństwo operacji i statków to dla nas najwyższy priorytet i będziemy podejmować wszelkie niezbędne kroki, aby zminimalizować ryzyko podobnych incydentów, które wystąpią w przyszłości ” – dodała firma.

Kontenery zagubione na morzu

Światowa Rada Żeglugi (WSC) opublikowała niedawno swoją aktualizację z 2020 r., Z której wynika, że ​​każdego roku na morzu ginie średnio 1382 kontenerów.

Pomimo tendencji spadkowej w latach 2017-2019, kiedy to 779 kontenerów ginęło każdego roku, rok 2020 przyniósł gwałtowny wzrost z powodu jednorazowego katastrofalnego incydentu z udziałem kontenerowca ONE Apus. Statek pływający pod japońską banderą stracił ponad 1800 kontenerów z powodu trudnych warunków pogodowych podczas tranzytu przez Ocean Spokojny pod koniec 2020 roku.

Według WSC ponad połowę wszystkich kontenerów utraconych na morzu przypisuje się ograniczonej liczbie poważnych incydentów, które miały miejsce w ciągu ostatnich kilku lat.

„Jednak branża zdaje sobie sprawę, że wszystkie kontenery utracone na morzu stanowią zagrożenie dla bezpieczeństwa i środowiska, niezależnie od tego, jak i kiedy te kontenery zostały utracone” – powiedział WSC w aktualizacji 2020.

„W związku z tym aktualizacja 2020 do przeglądu kontenerów zaginionych na morzu nie rozróżnia już katastrofalnych i innych niż katastroficzne straty i obejmuje tylko całkowitą liczbę kontenerów utraconych na morzu. Jest to liczba, którą branża stara się zmniejszyć, a my nadal współpracujemy z rządami i innymi zainteresowanymi stronami, aby zidentyfikować straty, ich przyczyny i możliwe do podjęcia rozwiązania w celu zmniejszenia strat w przyszłości ”.

Czy kiepskie rozmieszczenie kontenerów jest większym zagrożeniem, niż myśleliśmy?

Oczywiste jest, że właściwe pakowanie, sztauowanie i zabezpieczanie kontenerów oraz raportowanie prawidłowej wagi są bardzo ważne dla bezpieczeństwa kontenerowca, jego ładunku, pracowników i wyposażenia oraz środowiska. Jednak nawet przy odpowiednim rozmieszczeniu i zabezpieczeniu na statku wiele czynników, od surowej pogody i wzburzonego morza po bardziej katastrofalne i rzadkie zdarzenia, może spowodować utratę kontenerów na morzu.

Odnosząc się do najnowszego incydentu z udziałem Maerska Essena, Lars Jensen , ekspert w branży żeglugi kontenerowej oraz dyrektor generalny i partner SeaIntelligence Consulting, poruszył kwestię możliwego strukturalnego problemu z sztauerską.

„Kiedy ONE Apus stracił około 1800 kontenerów za burtą podczas burzy na Pacyfiku w 2020 r., Można było uznać to za przypadek. Niefortunny jednorazowy wypadek. Z pewnością, gdyby istniał problem strukturalny, to jest to problem, który powinniśmy byli zobaczyć, biorąc pod uwagę samą liczbę dużych kontenerowców ” – powiedział.

źródło: Offshore Energy/ autor Naida Hakirevic

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

POZOSTAŁE ARTYKUŁY