safety.stoczniowy.pl

twoje źródło informacji

Kongsberg prezentuje nowy HUGIN AUV

Firma Kongsberg Maritime ogłosiła kolejną generację swojego autonomicznego pojazdu podwodnego (AUV) HUGIN.

foto:Kongsberg

Nowy AUV, nazwany HUGIN Endurance, wydłuża czas działania do około 15 dni, umożliwiając rozszerzone misje przeglądowe i inspekcyjne.

Dzięki temu HUGIN Endurance może podejmować rozległe misje bez wsparcia statku-matki.

Operacje od brzegu do brzegu oferują możliwość zmniejszenia śladu węglowego w działalności komercyjnej, a jednocześnie zapewniają niezrównaną rozdzielczość i dokładność danych.

Mając to na uwadze, Kongsberg dodał swój system komunikacji Maritime Broadband Radio (MBR) do ładunku HUGIN Endurance. Pozwala to na udostępnianie i udostępnianie danych dowolnej odpowiednio wyposażonej instalacji; taki jak inny statek, stacja brzegowa lub turbina wiatrowa z anteną MBR.

W zastosowaniach obronnych ta nowa funkcja o rozszerzonym zasięgu oferuje również nowe rozwiązania dla istniejących i przyszłych wyzwań.

HUGIN Endurance może przenosić szeroką gamę czujników, w tym sonar z syntetyczną aperturą o wysokiej rozdzielczości Kongsberg HiSAS; echosonda wielowiązkowa o szerokim paśmie; sub-bottom profiler i magnetometr wraz z innymi czujnikami do wykrywania parametrów, takich jak metan, prąd i mętność.

Gwarantuje to, że AUV może przeprowadzać skanowanie świadomości sytuacyjnej oraz czynności mapowania / inspekcji dla zastosowań dalekiego zasięgu, takich jak morskie farmy wiatrowe.

Według Kongsberga nowy AUV zapewnia również znaczne korzyści w zakresie zrównoważonego rozwoju, nie tylko w porównaniu z prowadzeniem operacji ze statków nawodnych, ale także w porównaniu z innymi operacjami AUV, ponieważ zmniejszenie zapotrzebowania na wsparcie powierzchniowe dodatkowo zmniejsza wpływ na środowisko.

źródło: Kongsberg

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

POZOSTAŁE ARTYKUŁY

Admin

Dwie akcje ratownicze na Bałtyku

19 i 20 czerwca załogi śmigłowców ratowniczych Mi-14PŁ/R i W-3WARM Anakonda ewakuowały pasażerów wycieczkowca oraz

Admin

Z sercem na pokładzie

W czwartek (9.06) załoga samolotu transportowo – desantowego M28B z 43. Bazy Lotnictwa Morskiego wykonała