safety.stoczniowy.pl

twoje źródło informacji

Kolejny atak piratów na wodach Zatoki Gwinejskiej

W dniu 11.03.2021 roku doszło do kolejnego ataku w Zatoce Gwinejskiej i uprowadzenia marynarzy. Tankowiec MT DAVIDE B należący do holenderskiej firmy i pływający pod maltańską banderą został zaatakowany i zaatakowany przez uzbrojonych piratów.

Około godziny 15 12 UTC 11 marca w Zatoce Gwinejskiej, około 213 Mm na południe od Lagos w Nigerii na burtę statku płynącego z Rygi na Łotwie do Lagos weszło 9 uzbrojonych piratów. Jak wynika z informacji armatora cała załoga schowała się w Cytadeli. Jednak jak wskazują późniejsze dane w wyniku ataku 15 z 21 członków załogi składających się z obywateli Ukrainy, Rumunii i Filipin zostało porwanych. 6 członków załogi pozostało bezpiecznych na burcie. Liczba aktów piractwa na statkach wzrosła w 2020 r. o 20 proc. w porównaniu z rokiem poprzednim, a 90 % wszystkich ataków miało miejsce u wybrzeży Afryki Zachodniej. Łącznie w minionym roku zarejestrowano 195 aktów piractwa i napadów zbrojnych w porównaniu z 162 w 2019 roku. Według IMB w oparciu o oficjalne raporty wynika, że zostało uprowadzonych 135 marynarzy porwanych na całym świecie z czego 130 porwano w Zatoce Gwinejskiej, u wybrzeży Afryki Zachodniej. Piraci nie tylko atakują na coraz dalszych odległościach od brzegu ale coraz częściej udaje im się uprowadzić część załogi pomimo tego, że cała załoga chowa się w momencie ataku w Cytadeli. W dniu 23.01.2021 roku doszło do ataku na MV MOZART należący do niemieckiego armatora pływający pod banderą Liberii. Piraci dokonali abordażu i weszli na burtę statku, który był w czasie tranzytu z Lagos do Kapsztadu. Załoga również schowała się w Cytadeli ale w wyniku ataku zginął jeden z członków załogi będący obywatelem Azerbejdżanu. Natomiast 15 innych członków załogi pochodzenia tureckiego zostało potem uprowadzonych przez piratów z burty statku, a potem zostali przewiezieni w miejsce izolacji. Trzech członków załogi pozostało na pokładzie. Ostatni krwawy incydent i śmierć ofiary bardzo wzburzył międzynarodowy świat żeglugi wskazując na konieczność rozwiązania problemu piractwa w Zachodniej Afryce. , a znany operator A.P. Moller-Maersk, który ma 15 proc. udziału w globalnych przewozach morskich domaga się podjęcia zdecydowanych działań o charakterze militarnym związanych z zabezpieczeniem bezpieczeństwa żeglugi.

Firma Maritime Safety & Security istniejąca od 2007 roku specjalizuje się w bezpieczeństwie morskim, szkoli marynarzy jak postępować w przypadku ataku pirackiego oraz prowadzi szkolenia i kursy zgodnie z konwencją STCW ww.maritime-security.eu

źródło: Maritime Safety&Security

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

POZOSTAŁE ARTYKUŁY

Admin

Dwie akcje ratownicze na Bałtyku

19 i 20 czerwca załogi śmigłowców ratowniczych Mi-14PŁ/R i W-3WARM Anakonda ewakuowały pasażerów wycieczkowca oraz

Admin

Z sercem na pokładzie

W czwartek (9.06) załoga samolotu transportowo – desantowego M28B z 43. Bazy Lotnictwa Morskiego wykonała