safety.stoczniowy.pl

twoje źródło informacji

KCC Corporation dołącza do Global Industry Alliance (GIA) na rzecz bezpieczeństwa biologicznego na morzu

KCC Corporation,  z siedzibą w Republice Korei, jest najnowszą firmą, która dołączyła do Global Industry Alliance (GIA) na rzecz bezpieczeństwa biologicznego na morzu, platformy współpracy branżowej utworzonej w ramach projektu GloFouling Partnerships IMO. Członkowie GIA reprezentują szeroki zakres branż morskich zainteresowanych zarządzaniem biofoulingiem na statkach. 

Celem GIA jest identyfikacja rozwiązań poprawiających zarządzanie biofoulingiem i rozwiązanie dwóch powiązanych problemów środowiskowych, a mianowicie emisji  inwazyjnych gatunków wodnych (IAS)  i  gazów cieplarnianych(GHG)  ze statków.

IMO uznała, że ​​biofouling statków jest głównym wektorem wprowadzania inwazyjnych gatunków wodnych do nowych środowisk, co może wyrządzić szkody oceanom na świecie i zachowaniu bioróżnorodności morskiej. Utrzymanie statków i innych poruszających się podwodnych konstrukcji w czystości od biofoulingu zminimalizuje ryzyko wprowadzenia i dalszego rozprzestrzeniania się inwazyjnych gatunków wodnych. Oznacza to, że stosowanie powłok i farb przeciwporostowych ma ogromne znaczenie. Wytyczne zarządzania biofoulingiem IMO określiły systemy przeciwporostowe jako główny środek zapobiegania i kontroli biofoulingu.

Pan KJ Kang, starszy kierownik w dziale projektowania systemów powłokowych w KCC Corporation, powiedział: „Światowa troska o globalne ocieplenie ma kluczowe znaczenie. Proaktywne zarządzanie biofoulingiem zmniejszy zużycie paliwa przez statki. branży żeglugowej w celu przyspieszenia opracowywania i przyjmowania rozwiązań poprawiających zarządzanie biofoulingiem morskim”.

Zarządzanie biofoulingiem przynosi korzyści w zakresie ograniczania emisji gazów cieplarnianych ze statków. Wstępne wyniki najnowszego badania GIA  „Wpływ biofoulingu statków na emisję gazów cieplarnianych” pokazują, że w perspektywie krótko- i średnioterminowej lepsze zarządzanie biofoulingiem przyczyni się do zmniejszenia emisyjności sektora żeglugowego. Tutaj znowu ważną rolę do odegrania ma wiele łatwo dostępnych technologii, takich jak powłoki przeciwporostowe i inne systemy przeciwporostowe.

źródło: IMO

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

POZOSTAŁE ARTYKUŁY

Admin

Dwie akcje ratownicze na Bałtyku

19 i 20 czerwca załogi śmigłowców ratowniczych Mi-14PŁ/R i W-3WARM Anakonda ewakuowały pasażerów wycieczkowca oraz

Admin

Z sercem na pokładzie

W czwartek (9.06) załoga samolotu transportowo – desantowego M28B z 43. Bazy Lotnictwa Morskiego wykonała