safety.stoczniowy.pl

twoje źródło informacji

Kanał Panamski wprowadza pierwszą opłatę za emisję gazów cieplarnianych w drodze do neutralności węglowej

W ślad za COP26, Kanał Panamski ujawnił nowy system klasyfikacji emisji gazów cieplarnianych (GHG), mający na celu wzmocnienie pozycji drogi wodnej jako zielonego korytarza dla światowego handlu.

Pięć lat temu podczas 70. sesji Komitetu Ochrony Środowiska Morskiego Międzynarodowej Organizacji Morskiej (IMO) zaprezentowano wkład Kanału Panamskiego w redukcję emisji z międzynarodowego przemysłu żeglugowego (MEPC 70).

Przechodząc do tego miesiąca, wysiłki związane z drogą wodną rozszerzyły się dziesięciokrotnie, aby odpowiedzieć na pilną potrzebę zmiany klimatu.

Administrator Kanału Panamskiego, Ricaurte Vásquez Morales, ogłosił, że kanał posunie swoje wysiłki o kolejny krok dalej, w uznaniu pilności zmian klimatycznych i potrzeby przyspieszenia przemysłu i globalnych działań na rzecz klimatu.

Podczas przemawiania w AAPA Latino w Cartagena w Kolumbii, 30 listopada, Administrator Vásquez ogłosił system klasyfikacji zielonych statków Kanału Panamskiego, który będzie obejmował opłatę za emisje gazów cieplarnianych (GHG).

Jak wyjaśniono, zmiany te będą opierać się na istniejących zachętach dla dróg wodnych dla zrównoważonych linii żeglugowych, zapewnianych przez program Green Connection Environmental Recognition Program. Program ten wyewoluował z nagrody Green Connection Award, rankingu premii za środowisko oraz kalkulatora emisji.

W szczególności opłata będzie wspierać inwestycje mające na celu zagwarantowanie standardów efektywności środowiskowej i pomoc w uczynieniu operacji Kanału Panamskiego neutralnymi pod względem emisji dwutlenku węgla.

Statki będą klasyfikowane według poziomów w zależności od ich efektywności energetycznej. Klasyfikacja i opłata będą miały zastosowanie do wszystkich statków o długości całkowitej powyżej 125 stóp (38,1 metra) (LOA). Ten system klasyfikacji będzie obejmował następujące trzy czynniki, które zmniejszą emisje gazów cieplarnianych o 20-100 procent podczas tranzytu przez kanał:

  • Wskaźnik efektywności energetycznej (EEDI)
  • Skuteczne środki operacyjne, takie jak użycie sterów strumieniowych
  • Stosowanie biopaliw zeroemisyjnych lub paliw neutralnych pod względem emisji dwutlenku węgla

Kanał powiedział, że przeprowadził rozmowy z armatorami bezpośrednio w celu przejrzystości, ponieważ ocenia te zmiany i będzie współpracować z klientami w celu przyspieszenia neutralności pod względem emisji dwutlenku węgla. Program ten będzie zgodny z przepisami IMO, które promują międzynarodowe plany dekarbonizacji w sektorze morskim.

Tymczasem zastępca administratora Ilya Espino de Marotta wzięła udział w konferencji TOC Connect 3 listopada, gdzie podzieliła się aktualizacjami na temat trwającego procesu osiągnięcia neutralności węglowej kanału, w tym zbliżających się planów konsolidacji obiektów Kanału Panamskiego w celu zmniejszenia jego śladu węglowego o 33 procent.

De Marotta podzielił się również, że w miarę jak statki przechodzą na czystsze paliwa, kanał inwestuje w holowniki hybrydowe, zaczynając od 10 z możliwością włączenia większej liczby, co zmniejsza o 20 procent emisje dwutlenku węgla podczas eksploatacji holownika.

Oprócz holowników hybrydowych kanał wprowadzi również flotę pojazdów elektrycznych. Utrzymanie i modernizacja infrastruktury kanału jest również priorytetem dla zapewnienia zrównoważonej przyszłości.

Przez pozostałą część dekady Kanał Panamski planuje zainwestować między innymi kilka miliardów dolarów w sprzęt, infrastrukturę, technologię i projekt rozwiązania wodnego. Plan ten obejmie również krok w kierunku cyfryzacji operacji kanałowych, aby zapewnić klientom większą wartość. Dzięki większej ilości danych kanał twierdzi, że może lepiej przewidywać potrzeby klientów i dostosowywać swoje działania do zrównoważonych rozwiązań.

Opowiadanie się za dekarbonizacją żeglugi na COP26

Na początku miesiąca Kanał Panamski dołączył do światowych liderów na COP26 w Glasgow, aby przyspieszyć globalne działania na rzecz klimatu.

4 listopada Kanał Panamski uczestniczył w Centrum Akcji UNFCC z prezentacją w stylu TED dla międzynarodowych delegacji i liderów branży na temat tego, jak zrównoważone szlaki morskie mogą napędzać działania na rzecz klimatu. 

Kanał podkreślił znaczenie zaangażowania całego łańcucha dostaw, od linii żeglugowych po klientów końcowych, w zrównoważoną transformację.

„Musimy zrozumieć, że bycie częścią biznesu morskiego może i powinno wspierać globalne wysiłki na rzecz zmniejszenia emisji dwutlenku węgla” – powiedział Alexis Rodriguez , specjalista ds. środowiska podczas prezentacji w Centrum Akcji UNFCC.

„Wysyłka będzie nadal odgrywać dużą rolę w łańcuchu dostaw, ponieważ COVID-19 nadal wpływa na import. Aby osiągnąć te cele, musimy mieć jasne wytyczne we wszystkich międzynarodowych organach”.  

Stamtąd Kanał Panamski był również obecny na imprezie towarzyszącej Międzynarodowej Izby Żeglugi (ICS) „Shaping the Future of Shipping” w dniu 6 listopada, prezentując zalety zielonego szlaku Kanału Panamskiego i wartość, jaką zielone korytarze zapewniają międzynarodowemu handlowi morskiemu .

Zapewnienie przyszłości dostępności wody  

W 2019 r. Kanał Panamski ogłosił plany zainwestowania w szereg rozwiązań mających na ceku zapewnieie ilości i jakości wody,aby zaspokoić potrzeby kanału i lokalnej ludności przez co najmniej następne 50 lat.

Jako ostatni krok w kierunku tego celu, Korpus Inżynierów Armii Stanów Zjednoczonych (USACE) zapewni pomoc techniczną dla projektu, aby zapewnić trwałość operacyjną, usługi inżynieryjne i ogólną analizę projektu.

USACE będzie współpracować z profesjonalistami zajmującymi się kanałami, aby opracować projekt koncepcyjny alternatyw dla wody. Obie organizacje mają wieloletnią współpracę, której początki sięgają budowy kanału w 1914 roku.

źródło: Offshore Energy

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

POZOSTAŁE ARTYKUŁY

Admin

Dwie akcje ratownicze na Bałtyku

19 i 20 czerwca załogi śmigłowców ratowniczych Mi-14PŁ/R i W-3WARM Anakonda ewakuowały pasażerów wycieczkowca oraz

Admin

Z sercem na pokładzie

W czwartek (9.06) załoga samolotu transportowo – desantowego M28B z 43. Bazy Lotnictwa Morskiego wykonała