Grupa technologiczna Wärtsilä zakończyła instalację i uruchomienie unikalnego hybrydowego systemu zasilania w połączeniu z systemem fotowoltaicznym energii słonecznej we współpracy z Marfin Management i Solbian na pokładzie masowca, co czyni go jednym z najbardziej zaawansowanych technologicznie statków tego typu w globalnej flocie. Instalacja została wykonana na masowcu M/V Paolo Topic zbudowanym w 2016 roku w stoczni Onomichi w Japonii i zarządzanym przez Marfin Management SAM

Innowacyjne, w pełni zintegrowane rozwiązanie Wärtsilä HY Module obejmuje system zarządzania energią i akumulatory, które dostarczają energię pomocniczą do sieci. W połączeniu z innymi źródłami energii, takimi jak panele fotowoltaiczne, korzyści są większe. Zajmie się głównymi wyzwaniami sektora morskiego w zakresie obniżenia kosztów operacyjnych przy jednoczesnym zmniejszeniu wpływu na środowisko. Rozwiązanie osiąga to dzięki znacznemu zmniejszeniu zużycia paliwa i potrzeb konserwacyjnych, oferując jednocześnie czystsze, bezpieczniejsze i bardziej wydajne operacje. Przyczynia się to również do umieszczenia statku w pozytywnej pozycji pod względem wskaźników efektywności energetycznej istniejących statków (EEXI) i wskaźnika intensywności emisji dwutlenku węgla (CII).
„To niezwykle ekscytujący rozwój, który utoruje drogę do bardziej zrównoważonej przyszłości. Będziemy w stanie zapewnić naszym klientom i partnerom najbardziej zaawansowaną wydajność statków i jakość środowiskową, bez uszczerbku dla efektywności operacyjnej i elastyczności. Chcielibyśmy podziękować wszystkim naszym partnerom, którzy pracowali nad projektem za to wysoce innowacyjne i efektywne rozwiązanie” – mówi Alex Albertini, CEO Marfin Management.
„Ta instalacja stanowi naprawdę znaczący przełom w umożliwieniu floty masowców zwiększenie zarówno jej konkurencyjności ekonomicznej, jak i wydajności środowiskowej. Dekarbonizacja żeglugi jest głównym priorytetem dla interesariuszy w całym sektorze morskim, a to wyjątkowe rozwiązanie pomaga nam zrobić duży krok w kierunku osiągnięcia tego celu – mówi Giulio Tirelli, dyrektor ds. rozwoju biznesu w Wärtsilä Marine Power.
HY Module Wärtsilä to kompaktowe rozwiązanie, które zmniejsza emisję kontenerowy statek poprzez optymalizację mocy produkcyjnej pokładzie, zużycia i zarządzanie. Moduł HY daje możliwość połączenia i zintegrowania systemu magazynowania energii i dodatkowych źródeł energii, takich jak energia słoneczna, z wysoce zaawansowanym Systemem Zarządzania Energią (EMS) Wärtsilä w celu dostarczania energii pomocniczej. EMS ma ogólną kontrolę nad silnikami, akumulatorami, dystrybucją energii, a dzięki instalacji paneli słonecznych na pokładzie pogodowym jest to pierwszy przemysł morski.
Kontenerowe rozwiązanie zostało umieszczone na pokładzie statku w celu zaoszczędzenia miejsca i zostało zainstalowane bez konieczności dokowania w suchym doku.
źródło: Wärtsilä