W sobotę u wybrzeży Sussex w Anglii zatonął statek do połowu przegrzebków, pozostawiając dwóch rybaków zaginionych. Jeden człowiek przeżył tę mękę i został bezpiecznie przewieziony na brzeg.
HM Coastguard odebrał sygnał alarmowy z EPIRB należącego do komercyjnej łodzi rybackiej Joanna C około godziny 06:00 w sobotę rano. Agencja wysłała helikopter i łodzie ratunkowe Newhaven i Eastbourne RNLI na obszar zaledwie trzy mile morskie od Seaford, w pobliżu Newhaven. Do akcji przyłączyło się wiele dobrych samarytańskich statków, a oddział straży przybrzeżnej zajął się patrolem wybrzeża.
Łódź ratunkowa Newhaven RNLI znalazła jednego ocalałego przyczepionego do koła ratunkowego, a załoga bezpiecznie przetransportowała go na brzeg w celu leczenia w szpitalu.

„Na szczęście jedna z trzech osób na pokładzie w momencie zatonięcia została wyciągnięta z wody i przyniesiona na brzeg przez łódź ratunkową Newhaven RNLI, ale intensywne poszukiwania dwóch zaginionych załóg w powietrzu i na morzu trwają nadal” – powiedział Piers Stanbury, kontroler dla HM Coastguard. „Szczątki zostały zlokalizowane w pobliżu lokalizacji alarmowej EPIRB, ale jak dotąd nie znaleziono tratwy ratunkowej”.
Poszukiwania pozostałych dwóch członków załogi zostały zawieszone na noc, ale łodzie ratunkowe Newhaven i Eastbourne RNLI wznowiły operację w niedzielny poranek o godzinie 07:30, z pomocą lokalnych statków rybackich. W aktualizacji w niedzielę, HM Coastguard powiedział, że nic więcej nie znaleziono, i odwołał poszukiwania o 14:30 w niedzielne popołudnie.
„To dowód dla lokalnej społeczności morskiej, że HM Coastguard był tak wspaniale wspierany … przez pobliskie statki i lokalne społeczności rybackie, które dołączyły do nas i podjęły usilne wysiłki, aby zlokalizować swoich kolegów podczas poszukiwań. W pewnym momencie koordynatorzy Straży Przybrzeżnej opisał śledzenie 14 statków na obszarze objętym planem poszukiwań, w tym dwóch łodzi ratunkowych RNLI na morzu ”- powiedział Chris Thomas, zastępca dyrektora HM Coastguard.
Zbudowana w 1980 roku Joanna C właśnie zakończyła pełny remont w 2019 roku, w tym nowy silnik główny, obszerną wymianę stali konstrukcyjnej, nowe poszycie kadłuba i nowe udogodnienia dla załogi.
Źródło: maritime executive