safety.stoczniowy.pl

twoje źródło informacji

Francja zatwierdza zakup 3 samolotów E-2D Advanced Hawkeye AEW & C

Francuskie Ministerstwo Sił Zbrojnych ogłosiło dzisiaj, że zakup trzech samolotów E-2D Advanced Hawkeye Airborne wczesnego ostrzegania i kontroli (AEW & C) został zatwierdzony 4 listopada 2020 r.

U.S. Navy photo by Mass Communication Specialist 3rd Class Dan Snow/Released

Zamówienia te, kierowane przez Francuską Agencję Zamówień Obronnych (DGA), będą realizowane w ramach umowy Foreign Military Sales (FMS) z rządem Stanów Zjednoczonych. Dla przypomnienia, Departament Stanu Stanów Zjednoczonych zatwierdził ten FMS w lipcu tego roku.

Trzy Advanced Hawkeye mają zostać dostarczone do 2030 r. Zastąpią one istniejący E-2C Hawkeye francuskiej marynarki wojennej (Marine Nationale).

Zgodnie z oświadczeniem francuskich sił zbrojnych, E-2D Advanced Hawkeye, zaprojektowany przez Northrop-Grumman , stanowi pokoleniowy skok naprzód w porównaniu z E-2C Hawkeye. Jego aktywna elektronicznie skanowana tablica (AESA), kokpit i łącza danych zostały znacznie ulepszone, a także można go tankować podczas lotu . Trzy samoloty E-2D zamówione dla francuskiej marynarki wojennej zostaną dostosowane do wymagań francuskich poprzez integrację specjalnego komputera opracowanego przez Francuską Służbę Przemysłu Lotniczego (SIAé), który zagwarantuje możliwość autonomicznej modernizacji systemu.

Podobnie jak E-2C Hawkeye, obecnie będący w służbie francuskiej marynarki wojennej i wdrożony przez eskadrę Flottille 4F, trzy samoloty E-2D Advanced Hawkeye będą stacjonować w bazie lotniczej morskiej Lann-Bihoué (Bretania) i rozmieszczone na lotnisku Charles de Gaulle. lotniskowiec, a ostatecznie jego następca.


Oświadczenie francuskiego Ministerstwa Sił Zbrojnych

W oświadczeniu dodano, że samoloty AEW & C gwarantują bezpieczeństwo grupy uderzeniowej lotniskowca, której zapewniają unikalną możliwość zdalnego wykrywania i identyfikacji zagrożeń, dowodzenia i kontroli zasobów powietrznych w operacjach powietrzno-morskich oraz projekcji siły na morzu i na lądzie. z lotniskowca. „Są kluczowym czynnikiem współdziałania naszych sił zbrojnych z siłami USA i NATO”.

Dwa E-2C Hawkeyes na pokładzie lotniskowca Charles de Gaulle.
Francuska marynarka wojenna ma w sumie 3 samoloty.
Zdjęcie marynarki francuskiej.

Francuska marynarka wojenna zostaje drugim odbiorcą eksportowym Advanced Hawkeye. Pierwszym jest JASDF, który obsługuje je z baz lądowych . Podobnie jak w przypadku E-2C, Francja będzie jedynym operatorem Advanced Hawkeye spoza USA, który rozmieści je na pokładzie lotniskowców.

Informacje o E-2D Advanced Hawkeye

Zbudowany przez Northrop Grumman, E-2D Advanced Hawkeye to najnowszy wariant samolotu wczesnego ostrzegania E-2 Airborne, zastępujący E-2C Hawkeye. Przynosi rewolucyjne możliwości grupie uderzeniowej lotniskowców, w tym nowy i potężny radar AN / APY-9, który jest dwupokoleniowym skokiem technologicznym.

Radar APY-9 to system nadzoru ultrawysokiej częstotliwości (UHF), który zapewnia zarówno mechaniczne, jak i elektroniczne funkcje skanowania zaprojektowane do „widzenia” mniejszych celów – i większej ich liczby – w większym zasięgu, szczególnie w regionach przybrzeżnych i na lądzie.  

US Navy przyznała Northrop Grumman Systems Corp. wieloletnią umowę na zakup 24 samolotów E-2D Advanced Hawkeye w pełnej produkcji na lata podatkowe 2019-2023. To już drugie zamówienie MYP przyznane NGSC. Marynarka wojenna przyznała pierwsze w 2014 roku produkcję 25 samolotów E-2D. Kongres USA zwiększył później liczbę samolotów do 26, zwiększając łączną liczbę zamawianych samolotów E-2D dla Marynarki Wojennej Stanów Zjednoczonych do 50 samolotów.

Jeśli chodzi o eksport, Japonia ma zamówione 13 E-2D, podczas gdy Francja kupuje trzy nowe Advanced Hawkeyes w celu zastąpienia eksploatowanych E-2C Hawkeyes.

Źródło: navalnews.com

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

POZOSTAŁE ARTYKUŁY

Admin

Dwie akcje ratownicze na Bałtyku

19 i 20 czerwca załogi śmigłowców ratowniczych Mi-14PŁ/R i W-3WARM Anakonda ewakuowały pasażerów wycieczkowca oraz

Admin

Z sercem na pokładzie

W czwartek (9.06) załoga samolotu transportowo – desantowego M28B z 43. Bazy Lotnictwa Morskiego wykonała