safety.stoczniowy.pl

twoje źródło informacji

Energy Observer 2 pokazuje, że technologia statków towarowych o zerowej emisji jest dostępna

Koalicja Ship It Zero z zadowoleniem przyjęła nowy projekt bezemisyjnego statku towarowego przedstawiony przez Energy Observer i wezwała dużych detalistów do wykorzystania tego momentu, aby przenieść swoją działalność do przewoźników oceanicznych, którzy mogą oferować rozwiązania transportowe o zerowej emisji.

W tym tygodniu francuski projekt Energy Observer uruchomił wielozadaniowy statek towarowy napędzany ciekłym wodorem, technologią, która pozwala na bezemisyjną nawigację, oferując jednocześnie bardzo duże możliwości transportowe i autonomię.

Innowacyjna koncepcja statku została zaprezentowana podczas One Ocean Summit w Brest we Francji.

Od ponad roku bezprecedensowa liczba statków towarowych napędzanych paliwami kopalnymi zatyka porty w USA, wyrzucając straszliwe poziomy astmy i rakotwórczych zanieczyszczeń powietrza do pobliskich dzielnic portowych. Tymczasem to ogłoszenie nadal udowadnia, że ​​technologia rozwiązania tego problemu jest na wyciągnięcie ręki.

Koalicja pochwaliła ogłoszenie technologii przesyłek o zerowej emisji i wezwała dużych detalistów do przyjęcia przesyłek o zerowej emisji już teraz.

Koalicja popycha dużych detalistów, takich jak Target , Walmart , Amazon i IKEA do współpracy z międzynarodowymi firmami żeglugowymi w celu podjęcia natychmiastowych działań w celu porzucenia statków napędzanych paliwami kopalnymi i utorowania drogi do zdrowego, przyjaznego dla klimatu modelu biznesowego poprzez zobowiązanie się do wysyłki produktów na statkach o zerowej emisji w tej dekadzie.

„Nadszedł czas, aby wielcy detaliści, tacy jak Walmart, Target, Amazon i IKEA, zażądali opcji zerowej emisji od swoich głównych partnerów wysyłkowych – lub przenieśli swoją działalność w inne miejsce” – skomentowała Madeline Rose , dyrektor kampanii klimatycznej w Pacific Environment.

„Dzisiejsze ogłoszenie Energy Observer 2 pokazuje, że technologia transportu ładunków o zerowej emisji jest dostępna, więc nadszedł czas, aby detaliści zapytali: co jeszcze firmy żeglugowe mogą robić ze swoimi bezprecedensowymi zyskami z pandemii w dekadzie kryzysu klimatycznego, jeśli nie agresywnie zmniejszenie ich zanieczyszczenia i zakup nowych statków o zerowej emisji?”

„To inspirujące widzieć coraz więcej budujących statków towarowych o zerowej emisji i udowadniać, że ta ogromna rewolucja techniczna w końcu nadeszła. Ale jeśli międzynarodowa żegluga naprawdę chce rozwiązać ogromny problem związany z zanieczyszczeniem i mieć szansę na osiągnięcie globalnych celów klimatycznych w tej dekadzie, wszystkie porty, detaliści i przewoźnicy ładunków będą mogli ze sobą współpracować” — Kendra Ulrich , dyrektor ds. kampanii żeglugowych, Stój.ziemia, powiedział.

„Główni detaliści, tacy jak Walmart, Target, Amazon i IKEA, muszą zażądać natychmiastowej redukcji emisji i szybkiego wdrożenia technologii o zerowej emisji od firm przewozowych, z którymi współpracują”.

„Chociaż obiecujące jest, że duży przewoźnik, taki jak CMA-CGM, bierze udział w ocenie opłacalności komercyjnej tych ostatnich wysiłków, nie można pominąć, że mają oni również ogromne inwestycje w fałszywe rozwiązania klimatyczne, takie jak statki napędzane LNG, które tylko pogorszą klimat kryzys” – dodał Ulrich.

Prowadzona przez grupy ochrony środowiska Pacific Environment i Stand.earth kampania Ship It Zero wzywa niektórych z największych krajowych importerów morskich – w tym Amazon, Target, IKEA i Walmart – do przejścia na statki towarowe o zerowej emisji 100% przez 2030.

Cel ten zapewni przemysłowi żeglugowemu sprawiedliwy udział w utrzymaniu globalnego ocieplenia poniżej 1,5 stopnia Celsjusza, co według naukowców jest konieczne, aby uniknąć najgorszych konsekwencji kryzysu klimatycznego.

źródło: Energy Observer

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

POZOSTAŁE ARTYKUŁY