safety.stoczniowy.pl

twoje źródło informacji

Podczas gdy rząd Wielkiej Brytanii i UE kontynuują jedenastogodzinne rozmowy w sprawie umowy handlowej, AJ Keyes pyta, czy brytyjski przemysł portowy będzie gotowy na Brexit?

Podczas gdy Wielka Brytania i reszta światowego portu borykają się z pandemią COVID-19, Brexit ma duże znaczenie w Wielkiej Brytanii. Chociaż z technicznego punktu widzenia Wielka Brytania już opuściła UE, okres przejściowy wkrótce się skończy, więc czy jest lepszy czas na podsumowanie obecnej sytuacji portów?

Dokładny wynik procesu Brexitu od polityków nie jest znany (w chwili pisania tego tekstu na początku października 2020 r.), Ale w ciągu ostatnich kilku miesięcy pojawiły się pozytywne wiadomości dla branży portowej.

FUNDUSZ GRANICZNY BREXIT

W lipcu 2020 r. Rząd Wielkiej Brytanii ogłosił, że fundusz o wartości 705 funtów (888 USD) na wsparcie infrastruktury, systemów i personelu związanego z kwestiami granicznymi związanymi z Brexitem.

Ogłoszenie zostało przyjęte pozytywnie, co potwierdza Richard Ballantyne, dyrektor generalny British Ports Association: „Jesteśmy szczególnie wdzięczni, że rząd wysłuchał i zgodził się na nasze prośby o opłacenie nowej infrastruktury zarówno w portach, jak i na obszarach śródlądowych”,

Zapewnienie finansowania jest jednak tylko częścią procesu, ponieważ brytyjska branża portowa stara się żeglować po nieznanych, ale potencjalnie burzliwych wodach od początku 2021 r. Jest to w pełni doceniane przez między innymi Ballantyne, który słusznie stwierdza, że nowa infrastruktura graniczna nieuchronnie wpłynie na przepływ towarów i towarów.

Kluczowym czynnikiem jest tutaj troska o utrzymanie ruchu towarów. Albo mówiąc bardziej praktycznie, że jakiekolwiek egzekwowanie procedur granicznych nie spowoduje zatrzymania ciężarówek i ładunków podczas próby tranzytu przez port wejścia / wyjścia.

„Jest wiele rzeczy do przygotowania, a operatorzy z sektorów transportu i logistyki będą musieli zrozumieć, co będzie wymagane i co to będzie oznaczać dla ich firm” – podkreślił Ballantyne podczas ogłoszenia rządu Wielkiej Brytanii.

DOSTĘPNOŚĆ ŚRODKÓW

Potwierdzenie dostępności środków na inwestycję to z pewnością pozytywny znak. Na początku października 2020 r. Rząd Wielkiej Brytanii przedstawił pakiet w postaci jednorazowych dotacji w wysokości 200 funtów (259 USD) w celu wsparcia rozwoju nowych obiektów przetwarzania zamówień w portach od początku 2021 r. Fundusze te stanowią część budżetu z lipca 2020 r. pakiet inwestycyjny.

Biuro rządu Wielkiej Brytanii oświadczyło, że ten fundusz infrastruktury portowej będzie „skierowany do portów, które mają przestrzeń do budowy nowej infrastruktury granicznej w obecnych lokalizacjach, więc są gotowe sprostać nowym wymogom celnym w ramach nowego modelu operacyjnego granic”.

Pozostałe 270 milionów funtów zostanie przeznaczone na wewnętrzne organy celne w celu wsparcia portów, którym brakuje wystarczającej powierzchni. „Fundusze można przeznaczyć na szereg kluczowych infrastruktur portowych, od magazynów i punktów kontroli po systemy zarządzania ruchem” – potwierdził komunikat gabinetu.

Wiadomości od rządu Wielkiej Brytanii zostały ogólnie dobrze przyjęte na podstawie odpowiedzi od odpowiednich stron. Tim Morris, dyrektor naczelny brytyjskiej Major Ports Group, uznaje to za „mile widziany krok” w maksymalizacji znacznej ilości brytyjskich portów. Ballantyne również jest pozytywny. „Z zadowoleniem przyjmujemy ten program, który, co ważne, będzie otwarty dla wszystkich operatorów portów w całej Wielkiej Brytanii” – powiedział.

Jednak obie te szanowane osoby dokonują dodatkowych, wnikliwych obserwacji. Ballantyne podkreśla, że: „Bez wsparcia nie byłoby możliwości sprostania nowym wymogom celnym i granicznym” w odniesieniu do głównych brytyjskich bram ro-ro. W podobnym duchu Morris stwierdza również: „Czasu jest mało i ważne jest, aby brytyjskie firmy przygotowały się na nowe ustalenia dotyczące granic”.

PRAKTYCZNE – „ZESTAW OPERACYJNY”

Istnieją już przekonujące oznaki tego, co może się wydarzyć 1 stycznia 2021 r. BPA ostrzega: „Sposób, w jaki wprowadza się nowe kontrole przy 10.000 ruchach ciężarówek i przyczep dziennie między Wielką Brytanią a Europą, ma kluczowe znaczenie dla uniknięcia zakłóceń w ruchu”.

Jest to kluczowy punkt, o czym świadczy wpływ 24-godzinnego zamknięcia w Calais we Francji z powodu akcji protestacyjnej. Istnieją silne podobieństwa między zatrzymaniem pracy w kluczowym porcie łączącym z Wielką Brytanią a opóźnieniami w zapewnieniu wydajnego przetwarzania ciężarówek i ładunków do / z Wielkiej Brytanii. Obie sytuacje mogą spowolnić ruch ładunku, a nawet doprowadzić go do całkowitego zatrzymania, a tym samym generować zatory.

Realizacja „Operation Stack” jest już dobrze znana w południowo-wschodniej części Wielkiej Brytanii i obejmuje dostęp do portu w Dover, ale może zostać ponownie uruchomiona w styczniu 2021 r.

Kiedy Operation Stack jest na miejscu, ciężarówki z ładunkiem są rozdzielane na dwie kolejki po obu stronach łączącej autostrady M20, z jednym pasem używanym do ruchu w kierunku terminalu Eurotunnel i jednym pasem oddzielonym dla ruchu portowego (Dover). Środkowe pasy nie są używane i muszą być utrzymywane z dala od pojazdów awaryjnych. Cały ruch niezwiązany z towarami jest kierowany z tej głównej arterii drogowej na drogi drugorzędne.

W przeszłości był używany regularnie, ale to użycie jest wyjątkiem, a nie regułą – i na pewno nie jest regularną opcją.

NAJWIĘKSZE WYZWANIE

Największym wyzwaniem stojącym obecnie przed brytyjskim sektorem portowym w związku z Brexitem nie jest efektywność operacji ani, obecnie, finansowanie z kasy centralnego rządu Wielkiej Brytanii. Już czas!

Do zakończenia roku przejściowego Brexitu pozostało (w chwili pisania tego tekstu) mniej niż trzy miesiące i chociaż rząd Wielkiej Brytanii zapewnia finansowanie, stwierdził również, że termin składania wniosków o Fundusz Infrastruktury Portowej upływa 30 października o godzinie 12:00. , 2020.

Zwycięskie oferty zostaną ogłoszone „wkrótce po” upływie tego terminu. W związku z tym konieczne jest, aby uwolnienie środków nastąpiło niezwłocznie po terminie.

Jednak w przypadku portów i terminali w Wielkiej Brytanii istnieje potrzeba wyboru lokalizacji, przygotowania i przygotowania do rozpoczęcia obsługi towarów, a wszystko to przed końcem roku.

Wyzwanie i ryzyko nadal istnieje, ponieważ fundusze na te procesy będą dostępne dopiero wtedy, gdy obiekt portowy dowie się, że został zatwierdzony.

Zegar tyka … i najwyraźniej są wątpliwości, co można osiągnąć w tak krótkim czasie.

Trzy kroki do nieba?

Rząd Wielkiej Brytanii potwierdził, że spodziewa się, że nowe kontrole graniczne zostaną wdrożone w trzech różnych fazach, przy czym będą one obowiązywać etapami od stycznia 2021 r.

KROK PIERWSZY spowoduje, że firmy importujące towary standardowe (określane jako „wszystko od ubrań po elektronikę”) będą musiały przygotować się na podstawowe wymogi celne, takie jak prowadzenie wystarczającej ewidencji towarów importowanych. Wówczas na wypełnienie zgłoszeń celnych będzie mógł przysługiwać okres do sześciu miesięcy.

KROK DRUGI rozpoczyna się w kwietniu 2021 r. I od tego momentu wszystkie produkty pochodzenia zwierzęcego i roślinnego wymagające uprzedniego zgłoszenia oraz wszystkie stosowne dokumenty zdrowotne są wypełnione.

KROK TRZECI ma zostać uruchomiony od lipca 2021 r., A importerzy będą musieli w tym momencie dokonać deklaracji w punkcie importu i uiścić wszystkie stosowne cła. Rozważana jest liczba śródlądowych punktów kontroli granicznej (BCP) obsługujących przepełnienie ładunku. Obiekty w Thames Gateway, Birmingham, Holyhead, Fishguard / Pembroke i Dover zwiększą liczbę przejść granicznych do 10 i mają zostać uruchomione w lipcu 2021 r.

Te nowe lokalizacje uzupełnią proponowane i nominowane lokalizacje, które mają zostać uruchomione w styczniu 2021 r. Należą do nich: Ebbsfleet; North Weald Airfield, dwie lokalizacje w Ashford i jedna w Warrington wciąż oczekują na pozwolenie na budowę.

Jednak przy tak krótkim okresie pozostałym do stycznia 2021 r., Zapewnienie gotowości tych początkowych lokalizacji do rozpoczęcia operacji może być bardzo trudne.

Źródło: portstrategy.com

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

POZOSTAŁE ARTYKUŁY

Admin

Dwie akcje ratownicze na Bałtyku

19 i 20 czerwca załogi śmigłowców ratowniczych Mi-14PŁ/R i W-3WARM Anakonda ewakuowały pasażerów wycieczkowca oraz

Admin

Z sercem na pokładzie

W czwartek (9.06) załoga samolotu transportowo – desantowego M28B z 43. Bazy Lotnictwa Morskiego wykonała