safety.stoczniowy.pl

twoje źródło informacji

Alkohol przyczynił się do śmiertelnego wypadku na frachtowcu

Brytyjski oddział badania wypadków morskich (MAIB) opublikował raport dotyczący śmiertelnego wypadku na pokładzie frachtowca Karina C w maju 2019 r. Według agencji oficer był pod wpływem alkoholu i został zmiażdżony przez poruszający się suwnic bramowy, gdy próbował przejść. nad stosem pokryw luków.

Rankiem 24 maja 2019 roku Karina C kończyła operacje ładunkowe i przygotowywała się do rejsu według przyspieszonego rozkładu jazdy. Starszy oficer wezwał pomoc ze wszystkich stron, w tym drugiego oficera, którego obudzono wcześnie po trzech godzinach snu i poproszono o powrót do służby.

Drugi oficer przybył na pokład około godziny 09:30 i zaczął pomagać załodze w usuwaniu resztek pyłu z ostatniego ładunku z zrębnic luków, aby luki mogły zostać zamknięte. O 0944 wspiął się na zrębnicę obok stosu pokryw włazów. W tym samym czasie starszy oficer przesuwał suwnicę bramową w jego kierunku, a platforma wejściowa suwnicy przygniotła drugiego oficera o stos osłon, pozostawiając 13-centymetrową (pięć cali) prześwit dla ważącego 210 funtów człowieka. Ofiara spadła z zrębnicy i uderzyła głową w barierkę chodnika, gdy upadł. Stracił przytomność i wkrótce potem zmarł.

Rekonstrukcja okoliczności wypadku i prześwitu między suwnicą a pokrywami luków (MAIB)

Przyczyna śmierci ofiary nie była od razu znana jego członkom załogi. Lekarz pogotowia, któremu powiedziano, że drugi funkcjonariusz upadł, stwierdził, że ofiara prawdopodobnie zmarła na zawał serca. Jednak sekcja zwłok wykazała, że ​​ofiara zmarła z powodu wewnętrznego krwawienia z tępego urazu. Badanie nagrania z kamery CCTV statku ujawniło charakter wypadku, który następnie został zgłoszony władzom.

Do wypadku doszło w dniu urodzin drugiego oficera, a raport toksykologiczny wykazał, że miał on „znaczną ilość” alkoholu we krwi, według MAIB.

Po dochodzeniu MAIB stwierdził, że:

  • ocena i postrzeganie ryzyka przez ofiarę były prawdopodobnie osłabione przez alkohol i zmęczenie;
  • Ofiara i starszy oficer nie komunikowali się w sprawie swoich ruchów;
  • Kultura bezpieczeństwa statku była słaba;
  • a polityka narkotykowa i alkoholowa operatora nie była odpowiednio egzekwowana.

Niemal identyczny wypadek z suwnicą bramową miał miejsce na innym statku we flocie tego samego operatora w marcu 2019 r. (Choć bez środków odurzających). Od tego czasu firma wzmocniła swoje środki bezpieczeństwa i zgodności, w tym częste losowe testy i sankcje dla kapitanów statków w przypadku naruszenia polityki bezpieczeństwa.

„Pokłady statków są miejscami niebezpiecznymi i tego wypadku można by było uniknąć, gdyby personel obsługujący Kariny C pokład tego dnia przestrzegał ustalonych praktyk bezpieczeństwa pracy. Ograniczona dostępna przestrzeń i hałas otoczenia na pokładzie oznaczają, że ruchome suwnice bramowe, powszechne na statkach wielu operatorów , mogą być szczególnie niebezpieczne. Ostatnio brali udział w wielu śmiertelnych wypadkach, a MAIB bada obecnie kolejną tragiczną śmierć w podobnych okolicznościach. Wypadek na Karinie C to kolejny przypadek, w którym nadmierne spożycie alkoholu prawie na pewno przyczyniło się do śmierci marynarz ”- podsumował MAIB w formie rady.

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

POZOSTAŁE ARTYKUŁY

Admin

Dwie akcje ratownicze na Bałtyku

19 i 20 czerwca załogi śmigłowców ratowniczych Mi-14PŁ/R i W-3WARM Anakonda ewakuowały pasażerów wycieczkowca oraz

Admin

Z sercem na pokładzie

W czwartek (9.06) załoga samolotu transportowo – desantowego M28B z 43. Bazy Lotnictwa Morskiego wykonała